Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 30 september 2011

Kontrast- systrar

Håller på att rensa min garderob nu. Mycket är svart, grått och vitt. Dock mest svart. Är kanske lite tråkigt, just de dagar man känner för att klä mig färgglatt. Men svart är ändå den snyggaste färgen på kläder, i alla fall på mig så jag gillar min garderob ändå ^^. Men man märker stor skillnad om man öppnar min garderob och min lillasysters, i hennes sprudlar det av färger och mönster, hon klär sig jättesnyggt. Men verkligen inte min stil, men vi är ju varandras kontraster och det syns väl.
Lite olika, men samtidigt lika <3
Hon är i Lidköping nu denna helgen, och man kan inte rå för att man faktiskt är lite orolig, nojjig storsyster som man är. Men hon kommer ju snart hem igen.       

Två systrar som är likadana till utseendet kan ändå vara varandras kontraster i personligheten

Föräldrarfällan (1998)
Annie och Hallie är enäggstvillingar. De skildes åt när de var bebisar då föräldrarna tog varsitt barn när de skildes och flyttade på helt olika håll. De vet inte att den andra existerar. Men av en slump skickas de till samma sommarläger och träffar varndra. De förstår tillslut att de är tvillingar och när lägret är börjar närma sig sitt slut bestämmer de sig för att byta plats. De får för första gången träffa sin andra förälder. Men de säger ingenting om bytet, det håller det hemligt och Annie och Hallie bestämmer sig för att föra ihop deras föräldrar igen, men de måste skynda sig nu när deras pappa har börjat planera ett bröllop med en annan kvinna...

Film: ++
Handling: +++
Skådespelare: ++
Miljö: +++



Rolig och charmig film. Tycker om den, även om den är lite orealistisk och fånig. Man får skratta en hel del om man är på rätt humör. En perfekt film att krypa ner till när man är lite krasslig eller bara ha en skojig kväll med kompisarna. Är också trevligt att få Lindsey Lohan när hon är liten och söt och inte har spårat ur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar