Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 22 september 2011

Nervositet....

Har varit och firat kusinen idag i efterskott. Han fyllde ju tre i förra veckan. Så han fick två stycken böcker och en duplo-helikopter. Dock var han nog det första barnet jag varit med om som var mer intresserad av vad som hände på Disney Junior än öppna paket... men det är ju charmen med barn ^^. De gör som de själva vill.

Sista passet idag... sista passet innan tävling. Börjar bli sjukt nervös... fast det blir ju jag alltid för allt. Men klumpen i magen har redan börjat växa fram. usch...... Hoppades att man skulle vänja sig och bli mindre nervös... men jag tycker bara det blir värre...... Andas Simone andas pust! Att man plågar sig på detta vis, fast det är ju kul också. Så det är ju värt det. Kommer bli grymt kul. Bra också att alla tävlar samma dag som barnen, så man slipper vara trött på söndagen när man själv ska tävla efter att ha hjälpt till att coacha barnen på lördagen.

Snart ...


Men här finns en annan person som också är väldigt nervös av sig.

Corpse Bride (2005)
Victor Van Dort och Victoria Everglot ska gifta sig med varandra, det har deras föräldrar bestämt. Victors föräldrar vill att giftemålet blir av på grund av att de vill gifta upp sitt namn i samhället och Victorias familj vill att hon gifter sig för att deras familj behöver pengar. Både Victor och Victoria är blyga, nervösa och tafatta, men när de får träffa varandra så fattar de genast tycke för varandra. Efter att Victor gör bort sig på bröllopsrepetitionerna gå han ut för att öva i skogen. När han väll sätter alla löften så sätter han ringen på en gren... trodde han. Grenen visade sig vara en hand på en mördad kvinna som inte vill annat än att gifta sig, därför tar hon med sig Victor ner i underjorden till de döda.....

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

Johnny Depp: +++

En mycket skum film, men annat väntar man sig ju inte av Tim Burton. Självklart är Johnny Depp med och har rösten till Victor. Jag gillar musiken i filmen och alla animationer. Den kan dessvärre bli lite långdragen ibland. Många tycker nog den är rätt konstig. Men jag säger bara Tim Burton & Johnny Depp i mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar