Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 30 september 2011

You decides what to belive!

Slappardag har jag haft idag! Hade det grymt trevligt hos Jimmy, kom hem vid cirka halv ett. Sen dess har jag suttit med kompetensbeskrivningen för sjuksköterskor. Lagom kul, men nu är det bara slutstats kvar. Tror dock det för vänta tills imorgon. Kanske är bra om man sover i alla fall ett par timmar. Uppgiften ska senast var inlämnad om elva och en halv timme, men det bör jag ju hinna tycker jag.

Såg en riktigt obehaglig film hos Jimmy, satt och var galet rädd när jag skulle hem, tänkte lite för mycket och så fick jag för mig att jag såg någon i backspegeln och mitt hjärta slog dubbelslag! Så himla obehagligt, kunde ha svurit på att jag såg någon, men det försvann lika fort så jag inbillade mig nog bara.

The fourth kind (2009)
(Baserad på verklig händelse) Abby jobbar som psykolog i en liten stad i Alaska som heter Nome. Hon har patienter som är helt oberoende av varandra som berättar om samma saker. De vaknar upp mitt i natten och ser en uggla. Abbys man forskade massor i varför folk hade svårt att sova i Nome och efter han blivit mördad bestämmer sig Abby för att ta över hans arbete. Men det verkar ha en otäckare förklaring än va hon räknat med, något bortom våran jord.

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++


Riktigt otäck film! Satt och hade kalla kårar längs ryggraden hela filmen. Det värsta var att de visade verkliga klipp i filmen också vilket gjorde det hela ännu värre. Är man lättskrämd och påverkas mycket så rekommenderar jag er att låta bli den här filmen. Väldigt bra, men sjukt obehaglig. Nu kan man inte sluta tänka på att det kanske faktiskt finns utomjordingar... eller? Varför skulle FBI annars ha skickat så många personer upp till Nome under de senaste 40 åren. Och om de inte finns, vart tar människorna vägen?

The first kind- sighting 
The second kind- evidence 
The third kind- contact 
The fourth kind- abducion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar