Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 8 september 2011

Vad skulle du ta med till en öde ö?

Mina muskler ömmar! Men så ska det vara efter en sån här veckas träning. Karaten i morse gick väll sådär, jag måste lära mig att inte vara en zombie på morgonen och försöka att koppla upp hjärnan lite tidigare. Så att man åtminstone gör rätt på det man kan.... Ingen karate imorgon, så det får väll bli något annat, lite zumba igen kanske? Vem vet? Måste städa rummet med, hur svårt kan det vara att hålla det städat.... jadu jag har inte lärt mig efter nästan 19 år så det dröjer nog ett tag till skulle jag tro.

Basgruppsmötet i skolan gick bra idag, fick mycket gjort. Så imorgon är det en långdag i skolan som gäller igen. Nästa vecka ska vi på våran första hospiteringsdag!! Jag ska vara på diabetes mottagningen vilket kommer bli väldigt intressant må jag säga, ser verkligen fram emot det. Ska bli sjukt spännande.

Kollade på Robinson ikväll (programmet som går på tv4) det är faktiskt en av de få dokusåpor jag skulle kunna tänka mig att vara med i. Där får man prestera något, även om det är mycket taktik. Andra dokusåpor är oftast bara knasiga men lite underhållande. Men som sagt Robinson skulle nog vara den dokusåpan som jag hade valt att vara med i om jag fick bestämma.

Vad skulle du ta med till en öde ö?

Cast Away 
Chuck Noland är en hårt arbetande man. Han reser runt mycket inom jobbet, men en dag när han sitter på ett plan händer något som bara händer en på miljonen... planet störtar mitt ute i havet. Chuck Noland är den enda överlevande och spolas upp på en öde ö. Nu måste han göra allt i sin makt för att överleva.

Film: +++++
Handling: ++++
Skådespelare: +++++
Miljö: ++++







Jag säger bara .....!!!! Så himla bra, helt otroligt sorglig och vacker och grymt gripande. När man ser den här stackars personen vara helt själv och måste klara sig själv man blir så rörd och man lever sig verkligen in i vad han känner och lider med honom. Det finaste är en av de sista scenerna där jag gråter varje gång. Jag ska inte spoila för er som inte sett denna men jag säger bara: "Wilson!"

Om du inte har sett den än. Se den för guds skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar