Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 17 september 2011

En miljökämpe eller bara hungrig?

Lite sliten efter träningen! ^^

Upp kloclan åtta var det som gällde idag! För sen var det dags för dojon. Så sex timmars sömn blev det inatt, hehe lagom eller? Efter träningen blev det kaffe lathe (eller ja te blev det för min del) på Waynes coffe med Jesper, Nicke och William. Sen kom man hem till god middag och lita slappande. Men snart ska vi ut och gå mamma och jag. Senare ikväll ska jag vara med Fanny! Det ska bli skojskoj ^^

Alla vet vi att olja inte är bra för miljön, men pumpar fram det och eldar upp det gör vi i alla fall. Men en dag säger naturen stopp eller kanske djuren? Eller så är han helt enkelt hungrig..... 




Red Water (2003)
På en liten flod I Lousiana finns en oljeplattform. Oljeplattformen börjar krångla och chefen över plattformen känner till en kille som nog kan hjälpa dom efter som han har slutat jobba med sånt är han inte så sugen på att hjälpa till. Efter en lång övertalning bestämmer han sig för att följa med ändå. De måste ner och dyka för att fixa det som är fel. På botten av floden ligger även en bil några skurkar vill åt. Det sker en gisslan tagning på oljeplattformen. Men i havet simmar även en glupsk haj som hellre vill ha människorna till middag än låta dom laga plattformen eller rädda det som ligger i bilen...

Film: ++
Handling: +
Skådespelare: ++
Miljö: ++


En hyfsad film eller ja... ingen direkt bra handling och ganska dåliga animationer ett flertal tillfällen. Men ganska spännande ibland. Ingen film jag dirket rekommenderar om man inte är som jag och älskar hajfilm ^^ Men överlag är den ganska kass tyvärr

Men nu blir det promenad! Vi hörs imorgon med sista hajfilmen.... kan ni gissa vilken det blir?

2 kommentarer: