Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 12 september 2011

Show me the way to go home!

Superträning var det som gällde ikväll! Herregud mina ben, jag ville bara gå och dö och gråta efter passet, men nu efter en uppfriskande dusch så inser man att det är sjukt bra för kroppen. Precis så här ska det vara, jag älskar att träna! :D <3 Dessvärre blir det nog lite värre imorgon eftersom jag förmodligen kommer att ha grym träningsvärk och jag ska ut på min första hospitering. Det blir på diabetes- avdelningen! Spännande. Jag hoppas bara att mina ben orkar gå en hel dag imorgon.... Något som jag är väldigt lycklig över är att jag inte tog cykeln till träningen idag efter som jag kände mig lite lat, vilket var tur för annars hade jag nog fortfarande suttit på cykeln på väg hem för jag orkade ju knappt gå upp för trappan när jag kom hem hahaha. 

Denna veckan ska jag börja med mitt första veckobloggs- tema, detta innebär att jag skriver om sju stycken olika filmer i samma tema under hela vecka (alltså från måndag-söndag). Mitt första tema kommer bli hajfilmer eftersom jag själv är otroligt intresserad av hajar. Har nog sett de flesta dokumentärer om hajar som har gått de senaste åren. Har varit förtjust i hajfilmer enda sen jag var liten och även min favoritfilm en längre tid var en hajfilm.

Badsäsongen är ju nästan över, så då kan jag recensera dessa filmer utan att skrämma upp er allt för mycket, så är ni nog redo att bada igen nästa år!

Jag ska så klart börja med hajfilmernas film... den alla känner till, det räcker med att jag säger "da dam"

Jaws (1975)
En flicka blir uppspolad på land, en misstänkt hajattack. Polischefen Martin Brody uppmanar borgmästaren att stänga stranden till det är löst. I rädsla av att förlora sina turister bestämmer sig borgmästaren att behålla stränderna öppna. Ytterligare hajattacker sker och Brody bestämmer sig för att locka ut hajen ut till havs igen för att döda den en gång för alla. Han tar hjälp av den lokala fiskaren Quint, men när de ger sig ut på havet inser de att de kanske har tagit sig vatten över huvudet när de har tagit ett så stort uppdrag på egen hand.

Film: +++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++


Jag tror aldrig att Steven Spielberg har misslyckats med en film och detta är inget undantag. Riktigt obehaglig film och det märks att de har lagt ner massvis med arbete för att få den i sån klass den är. Robothajar höjer ribban och får det att bli riktigt otäckt, till skillnad från allt dataanimerat idag. Spielberg har också insett att det räcker med en otäck musik, en fena, skrikande människor och slutligen en massa blod för att göra den så läskig så möjligt! Efter att ha sett den här filmen första gången som väldigt liten var jag väldigt rädd för att bada ute i havet länge och än idag kan jag få lite panik när jag tänker på filmen under tiden jag badar, så den har satt sina spår hos mig i alla fall.


Show me the way to go home
I'm tired and I want to go to bed
I had a little drink about an hour ago
And it went right to my head





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar