Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 28 september 2011

Tatuering och piercings! 3

Snyggaste piercingen! Har en låtsas på bilden
Hemma från träningen nu. Gick väll sådär idag, min höft knakade till på träningen så den ömmar nu..... jippi och woopido. Denna höft, ska man skratta eller gråta? Känner jag mig själv rätt så skrattar man åt det så kör man hårt igen :)! Är ju alldeles för envis för att vila ut skadan också. Det skulle ta alldeles för lång tid nu när den är så pass skadad. Men jag kan ju bara rekommendera att göra det ni som hamnar i den situationen, annars kan den vara förstörd hela tiden. Det är det inte värt (säger jag som fullständigt struntar i vad läkarna rekommenderar, lite dubbelmoral kanske) hehe.


Min tatuering!
Som jag sa tidigare så hoppas jag att det snart blir en till tatuering till! Har ju bara en för tillfället på ryggen, den föreställer ett månvarv (så som månen går under en månads tid). Är så himla nöjd! Den är kanonfin, känner mig dock lite bar på ryggen, mer bläck kommer det! Har redan massor av planer, så vart ska man börja? Ja det är frågan. Ska se om jag får grabbarna i klubben att hänga med på tatueringen vi har pratat om eller om de fegar ur, i så fall får jag väll föregå med gott exempel och börja. Oooh nu vill jag verkligen boka tid! Men drömpiercingen blir nog dessvärre inte av, men den är så snygg! 


 Men jag borde verkligen inte klaga över min höft om man jämför men stackars Lisbeth Salander! 

Luftslottet som sprängdes (2009) 
Lisbeth Salander har hamnat på sjukhuset efter att ha blivit skjuten i huvudet. Polisen väntar på att hon ska tillfriskna nog för att kunna komma in på förhör. Men Mikael fortsätter att söka bevis för att visa att Lisbeth är oskyldig. Desto djupare han gräver desto mörkare hemligheter hittar han bland de svenska myndigheterna... 

Film: +++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++++
Miljö: +++++

Ett mästerverk precis som de andra två! Behöver inte sägas mer, har ni inte sett denna trilogin innan så gör det nu!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar