Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 30 september 2011

Fredag med middag och skinande rustning

Kanonsnygg bild eller hur hahah (y)
Sitter här med färg i håret! Tyckte håret skulle matcha garderoben så det blev till att fylla i det så man slipper utväxten ^^. Så nu blir det snart att fixa sig i ordning till middag ute pa Jämjö! Fina Stina kommer hem och hälsar på så då måste man passa på att träffa den sockertoppen! :D Helt sjukt va man saknar folk när de flyttar i väg. Det blir plötsligt extra tänkvärt med uttrycket att man inte saknar någonting innan man har förlorat det. Även om jag inte har förlorat de som flytta förstås. Men man kan ju inte se dom lika ofta längre tyvärr.

Eftersom det är den 30:e idag är jag bara har 29 inlägg denna månaden ska jag ge er alla ett litet filmtips så jag kommer i fas igen. Från mig till alla er som tänkte ha en lugn kväll och bara ha fredagsmys med era nära och kära, eller kan ni spara tipset till sämre tider... eller så bara skiter ni i det, det bestämmer ni själva men här kommer september månads sista inlägg!

Kommer man hitta sin drömkille kille i skinande rustning? Nej jag vill nog ha någon lite modernare tror jag ^^ 

En riddares historia (2001)
William Thatcher önskar inget annat än att bli riddare. Han är väpnare till en riddare som en dag dör och då bestämmer han sig för att ta sin chans. Han låtsas vara en äkta riddare även om han kan bli hängd på kuppen. Han träffar en flicka som han förälskar sig i, men det är inte lätt att uppfylla hennes krav på hur man visar kärlek. Han måste dessutom hålla sig uppmärksam på en riddare vid namn Adhemar som är väldigt misstänksam mot unge herr Thatcher...

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++




Suverän film, finns lite av allt, kärlek, spänning, sorg och så en massa parodier som gör att filmen blir totalt underbar! Jag älskar de olika karaktärerna i filmen som all utmärker sig mycket från varandra. Den otroliga men dessvärre bortgångne Heath Ledger är med i filmen och spelar William fantastiskt duktig även i denna film. Verkligen en superbra film! Om du inte har sett den så gör det snarast! ^^

Ha en kanontrevlig helg alla kära människor! Det tänker jag ha. Kram på er allihop! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar