Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 16 september 2011

Sommarvärmen är slut!

Basgruppsmöte, promenad och spela tv-spel med Jacob är det som har hänt idag. Vi blev klara med artikeln idag så det kändes skönt att man inte behöver åka in till skolan imorgon! ^^
Ledig imorgon alltså. hmm undra vad man ska hitta på då för bus? Något trevligt kommer jag säkert på förhoppningsvis.

Sommarvärmen är ju inte direkt kvar, så idag har jag till och med haft halsduk!

Fast man kanske ska vara glad att det inte är sommar åtminstone om man lever i New Jersey... 


12 days of Terror (2005)
Året är 1916, det är en väldigt varm sommar i New Jersey och det badas mer än någonsin. Men stranden blir plötsligt hotad av något man inte var beredd på. En haj har dykt upp och har fått smak på människokött. New Jersey plågas i tolv dagar med ett flertal attacker. Men hur ska man lyckas döda hajen?

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++


En av mina favorit hajfilmer! Otroligt välgjord och obehaglig, även här använder de sig av fenor och blod. Ser riktigt läskigt ut vid ett flertal tillfällen. Det värsta av allt är att den är baserad på verkliga händelser och det är ifrån dessa händelser Peter Benchly baserade sin bok Jaws (hajen) på. Tycker också om att den utspelar sig nästan hundra år tillbaks, vilket gör att den sticker ut lite från mängden om man jämför med andra hajfilmer som mestadels utspelar sig i dagens miljöer. Verkligen en sevärd film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar