Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 10 september 2011

Tålamod!!

Började dagen med att lyssna på skolans präst och sedan skolans skolsyster, vi fyllde sedan i en hälsoenkät om tuberkulos och efter det skrev vår basgrupp en artikel om sjuksköterskeyrkets historia... Jag har Florance Nightingale på hjärnan nu. Men vi fick ju en hel del avklarat så det kändes ju bra. Annars har jag inte sysslat med så mycket i dag. Har plockat och donat lite hemma och chattat med folk lite runt om i världen. Sånt kan ju vara trevligt det med. I all hast bestämde jag, mamma och Sanne oss för att gå på bio. Det blev försvunnen (andra gången för min del) var inte lika obehaglig denna gången men fortfarande bra. Imorgon blir det bio igen, men då ska jag gå med Fanny! ^^ skoj ska det bli... men det tänker jag tala om senare vad det blir för film! :) hehehe 

Imorgon ska ena gruppen med karatelightare gradera sig! Jag som brukar vara nervös inför mina egna graderingar är nu toknervös för de små! Jag håller tummarna för att det ska gå bra för sötnosarna. Så vi får se hur mycket sömn det blir inatt.

Karatelightarna är ju 4-6 åringarna  i klubben, alltså de minsta som tränar. Man måste ha bra tålamod med dom, de klarar inte av att koncentrera sig alltför länge (men det kan man ju inte kräva heller) Men jag tror jag har bättre tålamod med de små än John Kimble i alla fall. 

Kinedrgarten cop
John Cimble är kriminalpolis. Han har jagat Cullen Crisp en lång tid, tillslut lyckas han fånga honom men nu måste han ha någon som kan vittna emot Crisp. John Kimble får i uppdrag att leta upp Crisps ex-fru och hans son. Johns kollega får i uppdrag att ta ett undercoveruppdrag som dagisfröken för att hitta hans son. Men Johns kollega blir akut sjuk och han får istället ta på sig uppdraget som dagisfröken. Vilket inte passar honom speciellt bra.....  

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

Jag tycker den här filmen är kanonkul, lite tramsig ibland kanske men fortfarande superskojig. Jag tycker speciellt om när Schwarzenegger ska disciplinera alla barn och se till att de lyder. Och ni kan ju tänka er hur det går med en massa dagis barn. Schwarzenegger som tuffing har man ju sett en miljon gånger för, men hur blir tuffingen inne på ett dagis? Ja det återstår och se för er som inte har sett den ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar