Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 22 september 2011

Förvirrat och oorganiserat

Hej ligger lite efter i mitt bloggande nu känner jag. Men i tisdags kände jag mig inte alls bra eftersom jag hade bara sovit 3-4 timmar den natten (precis som jag trodde det skulle bli, jag känner mig allt för väl), sen var jag på hospitering på hjärtavdelningen som var grymt kul. Jag fick se hur mycket häftiga grejer som helst så där var jag i nädtsn nio timmar, och efter det skulle jag hålla träningarna. Så jag var lagom stressad i tisdags och inte nog med det. Jag har ju dessutom ätit kasst nu i en vecka.. så tisdagens mat bestod av lite lunch och inget annat. Men jag var ändå inte hungrig. Jag känner att jag måste lugna mig lite nu. Men vi får väll se hur det går.
Idag sov jag fram till klockan 14! Galet, nästan tolv timmars sömn blev det, och jag hade lätt kunnat sova några timmar till, men det fick minsann räcka. Resten av dagen har bestått av lite pluggande, tvättande och träning. Har även hunnit med att se en jättekonstig och ganska värdelös film idag tillsammans med Sanne.

Så det blir den filmen jag recenserar ikväll, vilket passar rätt bra eftersom filmen va väldigt oorganiserad och konstig och det är precis så mitt liv känns just nu (ja fast utan zombies då såklart)

The dead outside (2008)
I Storbritannien sprider sig en epidemi, och vaccinet alla tror ska rädda folket drar istället bara ut på lidandet innan man förändras till en galen psykopat och din egen person försvinner. Daniel har förlorat sin familj och ger sig ut på egen hand. Han hittar en flicka vid namn April som har lyckats hålla sig isolerad och inte heller är smittad av viruset. Men April verkar inte vara som alla andra och har en hel del skumma grejer för sig.... vågar Daniel lita på henne?

Film: +
Handling: -
Skådespelare: +
Miljö: ++



En superkonstig film där jag inte förstod någonting, man blev bara väldigt förvirrad  och man förstod inte om sjukdomen  gjorde dom till zombies eller vad de nu skulle föreställa. Människorna som hade blivit smittade var aggressiva och attackerade människor, de bet och rev folk, men kunde prata och slängde ur sig konstiga påståenden. Något som också var irriterande var att mycket av filmen var filmad på snedden så det såg ut som om de gick i uppförsbacke inomhus osv. Helt enkelt en skum och och väldigt kass film med ingen handling alls enligt mig. Man hängde verkligen inte med på vad som hände och vi fick plåga oss igenom filmen den sista halvtimmen för då hade vi redan tröttnat och ville bara att den skulle ta slut. Tummen ner för den här filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar