Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 4 oktober 2011

Älskade morfar

Hej, det får bli ett kort inlägg idag, då jag är ännu sämre idag.... det suger, kan man inte bara få sova sig igenom en förkylning och vakna en vecka senare?

Min morfar skulle fyllt 75 år idag, det har inte gått en enda dag då jag inte har saknat honom och tänkt på honom. Jag älskar dig morfar <3

Min morfar älskade att kolla på tecknat med oss, så det passar ju alldeles utmärkt att jag har Disney- tema, synd bara att dagens film inte var bättre.

Dumbo (1941)
Dumbo är en liten babyelefant som föds på ett cirkus. Han föds med jättestora öron och blir utskrattad och retad av alla, hans mamma försöker skydda honom, men hon ses som en fara och blir inlåst. Dumbo träffar en liten envis mus som tänker göra allt för att hjälpa Dumbo med att bli en framgångsrik liten cirkuselefant.

Film: +
Handling: ++
Miljö: +

Musik: +


Ännu en tragisk och sorglig historia, tyckte att den var sorglig och tråkig när jag var liten och måste tyvärr erkänna att jag fortfarande gör det.

Nu ska jag dock försöka sitta upp en stund, eftersom jag börjar att få jobbigt att andas nu med... hurra

Vi hörs imorgon

<3 Tänker på dig Morfi <3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar