Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 14 oktober 2011

En liten vovve, eller många?

Jag och Stina sitter och har lite förfest nu så det får bli ett kort inlägg så lovar jag att skriva mer imorgon... kanske även lite bilder? Det här kommer bli en kanonkväll! Snart ska här raggas i  Götet! ;)

Har sett massor av hundar idag, och gud va jag skulle vilja ha en hund... hur mysigt hade inte det varit? Fast kanske inte 100 stycken?

Pongo och de 101 dalmatinerna (1961)
Pongo och hans ägare Roger lever ett ungkarlskiv, men Pongo tycker det är dags att träffa någon. Han ser till så att Roger hittar en partner. Pongo hittar den perfekta flickan, och hon har också en dalementin som heter Perdita. Så Pongo hittar sig också en partner. Pongo och Perdita skaffar 15 valpar ihop, och en dag kommer Rogers frus väninna Cruella de Vil och vill köpa alla femton valpar. Roger säger nej för de vill behålla dem själva. Kort därefter blir alla valpar stulna och Pongo och Perdita tänker göra allt i deras makt för att få tillbaka sina valpar.

Film: +++
Handling: +++
Miljö: ++++

Musik: ++


Pongo och den 101 dalmatinerna gillas mycket. Har alltid tyckt om den här filmen. Jag kan se den massor av gånger utan att tröttna. Men blä för Cruella de Vil hon är bara ful och otäck tycker jag. Jag tycker väldigt mycket målarstilen på den här filmen och tycker över överhuvudtaget att den är väldigt bra. Min favoritscen är när de klär ut sig till labradorer ^^. Det som stör mig mest är att den heter Pongo och de 101 dalmatinerna trots att Pongo faktiskt är inräknad i dom 101... inte riktigt ok.

Men nu ska jag och Stina leta efter uteställen! See you later :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar