Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 17 oktober 2011

sj sj hela dan x)

Så idag då? Jo det blev lite shopping efter mååånga timmars sömn. Och hör och häpna jag köpte en klänning!  Bilder kommer så smånig om ^^. Var väldigt vemodigt att lämna Stina och sen behöva sitta på tåget i typ fem timmar, det var ju dessutom försenat med. Som vanligt med Sj. Men nu är det pizza som gäller! (som om man inte varit tillräckligt onyttig i helgen) Tur att man har sovmorgon imorgon.

Men vad är problemet med SJ, jag har aldrig åkt hem till Karlskrona och dom har varit i tid. Nåja vi har ju lite lättare att ta oss fram än i djungeln ^^

Djungelboken (1967)
Mowgli hittas i djungel av Baghera som nyfödd, han lämnar honom till en vargfamilj som just fått ungar och dom tar hand om Mowgli som sin egen. När Mowgli är tio år tycker alla att det är dags för Mowgli att komma tillbaks till människobyn innan människohataren Shere Khan får tag på honom. Men Mowgli vill inte vara hos människorna. Han vill stanna i djungel....

Film: ++
Handling: +++
Miljö: ++

Musik: +


Inte störtförtjust i den här filmen. Tycker många av karaktärerna är konstiga och ganska dryga. Men så finns det ju några guldkorn i filmen som är trevliga i alla fall ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar