Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 1 oktober 2011

Grym kväll och giftiga äpplen!

Hade bästa kvällen på länge igår! Stina gjorde min kväll, gullungen, kommer sakna henne enormt. Så det blev lite dricka med massa trevliga människor på PM och sen dans i flera timmar på statt! grymt kul, även i fall jag och stina blev attackerade av utländska killar som inte fattade vinken... haha alltså hade jag haft lite mer cider i kroppen hade dom åkt på ett par smällar. Men kul hade vi ändå. Massa grymt skojigt folk ute.

Men detta innebar ju också att jag var hemma vid fyra och då var jag så upp i varv att det dröjde en bra stund innan jag somnade. Sen vaknade man vid sju och i panik tog jag på mig min dräkt i rädsla att jag försovit mig men sen var det bara att krypa ner i sängen i igen när jag insåg att klockan inte ringt än. Så det blev 45 minuters sömn till innan det var dags för dojon och hålla träningarna. Var där i fem timmar. Var faktiskt inte ett dugg trött förens alla pass tog slut. Bra att man kan koppla bort vad kroppen egentligen tycker. Sen fick man värmande ord och en fin present av familjen Martin, som tackade att för att jag var där och tackade för allt man gjorde. Det värmde så himla mycket i själen och man blev påmind om varför man var där en lördagsmorgon klockan nio.

Så tack snälla för det underbara familjen Martin!! <3

Nu har man försökt plugga hela dagen, det går segt men framåt.... men nu är det dags för Disney- tema på min blogg ^^

Hade just nu önskat att jag med fick ett äpple så jag somnade några dygn, sen får gärna en snygg kille komma och väcka mig med en kyss ^^ 


Snövit och de sju dvärgarna (1937)
Snövit är en ung vacker mö, ja rent av vackrast i landet. Hennes styvmor är så avundsjuk att hon bestämmer sig för att mörda snövit. I panik flyr snövit ut i skogen i hittar en liten liten stuga där sju  små dvärgar bor. Men styvmodern ger sig inte, hon tänker göra allt som står i hennes makt för att mörda snövit.

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: ++
Miljö: +++

Musik: ++

Disneys första långfilm, en äkta klassiker, jag tyckte aldrig om den som barn, tyckte skogen var otäck och jag tyckte aldrig om prinsessfilmerna speciellt mycket. Men nu när jag köpte den och såg den som äldre tyckte jag faktiskt att den var mycket bättre än jag mindes det. Ganska gullig, men samtidigt hemsk film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar