Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 11 oktober 2011

Fly away!

Började dagen med träning, gick faktiskt helt ok för att vara klockan 08 på morgonen som egentligen är alldeles för tidigt för mig. Sen åkte man hem för att vänta att skolan skulle börja klockan 13. Klockan 16 var man hemma igen och tanken var att jag skulle tränat ikväll, men jag var så SLÖ jag orkade verkligen inte. Fy på mig... så nu blir det skärpning ^^. Imorgon kommer pappa hem från Norge, på tiden, känns som han har varit iväg lite extra länge denna gången. Så imorgon kommer han kanske upp till dojon när han kommer med tåget så han får se mig In action så att säga som instruktör för första gången. Undrar vad han säger om det?

Vissa dagar vill man bara vara liten igen, slippa allt ansvar, inte behöva tänka själv. Utan det gör dina föräldrar, tänk va skönt det var när de tog hand om allt. Nu är det så mycket man ska sköta med att betala räkningar, ringa viktiga samtal ta så himla mycket ansvar hela tiden. Man får nästan lite panik över att bli vuxen ibland även om det också är många roliga saker med det med, plötsligt har man ett eget liv och får bestämma själv vad som ska ingå.... men alla vill nog ibland bli barn igen bara över någon dag och slippa allt ansvar.

Flyg iväg! Mot en problemfri värld. 


Peter Pan (1953) 
Lena bor i barnkammaren tillsammans med sina bröder John och Michael. En dag säger pappan att det är dags för Lena att bli vuxen och hon ska få ett eget rum. Men hon vill inte bli vuxen, inte än. Peter Pan är en pojke som kommer ifrån landet ingenstans och han kan aldrig bli vuxen. Han tar med sig Lena, John och Michael till landet ingenstans så de också ska slippa att bli vuxna.  


Film: +++
Handling: +++
Miljö: +++

Musik: ++



Den här filmen gillar jag väldigt mycket, tycker om handlingen och tanken med filmen. Tycker det är en bra Disneyfilm. Tycker om stilen på teckningarna med och alla karaktärer, när jag var liten tyckte jag bäst om Tiger - Lilja och sjöjungfrurna. Jag ville alltid åka till landet ingenstans när jag var liten och jag satt och hoppades på att Peter Pan verkligen fanns och att han skulle ta med mig till landet Ingenstans. Tanken på att kunna flyga var ju också väldigt häftig. Några saker jag kom och tänka på idag när jag såg filmen är att ALLA tjejer är ju kära i Peter Pan i filmen, har aldrig tänkt på det tidigare, lite roligt att han lite som en "player" fast han sjlv inte förstår det. En annan sak jag kom och tänka på är när han förklarar vart dom ska så säger han "andra stjärnan till höger". Är inte det en väldigt konstig vägbeskrivning, från vilken stjärna räknar han? Och vad händer om man flyger till stjärnan till vänster istället? hmm

Om ni inte har något bättre för er kan ni ju fundera över det ;) själv upptäckte jag just att jag börjar 10.30 imorgon istället för 8.30 så det blir lite extra sömn inatt vilket uppskattas mycket ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar