Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 20 oktober 2011

Modiga små hjältar

Efter fyra timmars sömn kan jag garantera att man inte ät så pigg inför åtta timmars parktik. Men det gick, faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv. Nu dröjer det två veckor innan jag ska tillbaks igen. Har spelat Wii Pirates med pappa idag med, vi spelade ihop, blev faktiskt mycket lättare och roligare än när man ska ha hjälp av datorn. Sen var jag och hämtade ett paket för 1200 kronor.... kunde varit kul, men det var det inte. Utan ett nytt baklyse till bilen eftersom jag har lyckats ta sönder det. (Men jag tycker fortfarande att det är släpet med metallpinnars fel hehe, men jag får väl skylla mig själv). Nu har jag, Jacob, mamma och pappa kollat på Robinson och haft det roligt, även om pappa och Jacob sabbade stämningen när det var lite känsligt. Men det är dom mästare på så man är ju van. Som Jacob när vi tittade på skräckfilm en sommar, alla sitter och är sjukt rädda och plötsligt brister han ut och ropar KEBAB! Alla börja skratta och skälla på honom, hihi härliga sommarkvällar med gänget.

Något som nog inte är så härligt är att bli tvingad att bo i ett träsk och sen blir tvingad till att krypa i trånga grottor. Jag med klaustrofobi hade ju dött. Så det är ju tur att det finns modiga flickor som Penny.

Bernard & Bianca (1977)
Penny är en liten föräldralös flicka som en dag blir kidnappad av madame Medusa. Penny kallar på hjälp via flaskpost, men hon hade inte riktigt räknat med att det skulle vara möss som hittade brevet, och att det även är möss som tänker försöka rädda henne.


Film: +++
Handling: +++
Miljö: +++

Musik: ++



Tänk vilket ultimatum att bli räddad av två små möss! Helt fantastiskt skulle jag vilja säga, och dessutom kunna prata med dom, inte illa. Nej men skämt åsido jag tycker om den här filmen, tycker det är en skojig film. Men däremot tycker jag madame Medusa och Snoops är väldigt obehagliga, men de är ju trots allt skurkarna så det ska väl vara så. En väldigt mörk film egentligen, mycket utspelar sig i mörker på natten eller grottor eller regniga dagar, en väldigt dyster stängning genom filmen men fortfarande en bra film.

Tänk va sjukt bra att kunna prata med sina djur ibland. Att kunna fråga vad det är dom vill när de har mat i skålarna, får chansen att gå ut, blir kelade med men ändå springer runt och jamar. Då är jag väldigt nyfiken på vad det är dom vill ha. Jag menar det låter ju som en perfekt tillvaro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar