Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 2 oktober 2011

Rörliga leder eller vara som man är?

Försökte börja dagen med lite träning... gick väll inte alls, höften totalstrejkar... inte ok när det är mindre än fyra veckor kvar till SM. Men det är bara att bita ihop och komma igen! :) Efter den misslyckade träningen blev det hem och slappa och så blev det promenad till City Gross för att inhandla Pirates 4. Mycket nice. Så nu har kvällen spenderats med min kära mamma med tv-tittande och cheese balls och coca cola, det är ju trotts allt fortfarande helg. Snart ska vi kolla på första avsnittet av nya amazing race med. Trevligt värre. Imorgon är man ledig/egenstudie så vi får se vad som händer då i ett tomt hus, plugg och städ kanske? hmm :) behöver rensa ur lådorna på rummet. Ja vi får väll se vad morgondagen har att erbjuda.

Man kanske skulle byta ut höftkulan som en del personer har föreslagit haha, då kanske man blir lika rörlig som den här personen. Fast det är nog bättre att vara en riktig pojke ^^ (eller i mitt fall flicka)

Pinocchio (1940)
Leksaksmakaren Gepetto önskar sig inget hellre än ett eget barn. Han bygger en docka som han döper till Pinocchio och ber till önskestjärnan att han ska få en son. Den goda fen uppfyller hans önskan och gör den lilla dockan levande. Men det är inte lätt att vara en levande liten docka och det finns många som vill utnyttja honom just för det. Men Pinocchio önskar sig mest av allt att bara få bli en riktig pojke.

Film: +
Handling: +++
Skådespelare: +
Miljö: +

Musik: +


Väldigt väldigt hemsk film med massa otäcka scener och elaka personer. Har aldrig tyckt om Pinocchio och jag är extremt rädd för valen! Usch nej det är alldeles för mycket hemskheter i den här dinsyfilmen för min smak. Fin i vissa scener men mest bara sorglig tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar