Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 24 oktober 2011

Badrumsmysteriet

Blev ju som sagt inte så mycket sömn igår och jag är inte trött nu heller... hmm jag måste vara felbyggd på något sätt. Så träning va det som gällde idag, riktigt bra träning. Kul att vi gick igenom Unsu igen. Det behövdes, den är så sjukt svår, blir lika förvirrad varje gång. Men som sagt det tar ju 5-6 år minst att lära sig en kata ordentligt så det är ju bara att sätta igång ;). Sen blev det Pirates med pappa, snart åker han till Norge igen så nu får man passa på att umgås. Imorgon har vi endast en föreläsning mellan 11-12 känns lite meningslöst att åka till skolan en timme fast psykologi är ju intressant så det är det nog värt.

Vi har ett mysterium här hemma. Vi får alltid översvämning i vårt badrum efter att någon har duschat oavsett hur hårt vi vrider av kranen. Så när man går in i badrummet en halvtimme efter någon har duschat är halva golvet fullt med vatten... inte så skojigt. Men vi förstår inte hur det händer, vi vrider av kranen men ändå så kan det bli översvämning hmm kanske ett fall för...

Mästerdetektiven Basil Mus (1986)

Olivias pappa är leksaksmakare. En kväll firar Olivia och hennes pappa Olivias födelsedag, men plötsligt bryter det sig in en fladdermus i deras hem och kidnappar Olivias pappa. Olivia tänker göra allt för att få tillbaks sin pappa och hon letar upp Londons främsta mästerdetektiv Basil och ber honom om hjälp.

Film: +++
Handling: ++
Miljö: +++

Musik: ++

En ganska dyster film i teckningarna. Lite mörk men grymt bra stämning. Den är spännande och mysig på samma gång. Jag kommer ihåg att min favorit scen är när Basil, Dawson och Olivia ska ge sig ut på sökandet efter Olivias pappa och de tar hunden till hjälp. Jag bara älskar när Olivia matar hunden med världens minsta muffins. Det är en sån scen som sitter stenhårt i minnet och alltid är det första jag kommer att tänka på när jag tänker på denna filmen. Man märker klart och tydligt att detta är Disneys version på Sherlocks Holms, och jag gillar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar