Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 30 oktober 2011

Kioskmongo?!?!

Grattis Jenny och David! :)
Nu vet jag precis vad som krävs för att man ska sova innan klockan tolv! Jo natten mellan fredag och lördag ska man sova tre timmar, sen ska man åka till Hässleholm och vara på tävling i ett ex antal timmar sen åka hem igen och lägga sig på soffan, då kan jag meddela att man somnar cirka halv tio!!!! Har nog inte somnat så tidigt på flera år, fantastiskt skulle jag vilja säga. Dessvärre gick det inte så bra för mig på SM jag åkte ut, jag var alldeles för nervös+ att den andra var bättre, det är bara att erkänna så nu blir det hårdträning inför Stockholm Open på lördag så man får revansch! Däremot kan jag gratulera David Krona som tog SM guld i shotokan karate 2011 för 14-15 åringar & Jenny Örnblom som tog SM silver i shotokan karate 14-15 åringar. Grymt stort grattis till er! Ni är sjukt duktiga.
Vi Hade också sjukt roligt i bilen på väg hem, jag och Jesper var alldeles för övertrötta och skrattade åt ALLT! och plötsligt blev jag ett kioskmongo? haha ja fråga mig inte! Men kul hade vi.
Så det var det som hände igår, också anledningen till att jag inte orkade skriva hehe.

När jag är nervös kan jag inte äta någonting, så igår från 06 på morgonen fram till 17 åt jag endast lite frukt och en risifrutti. Men jag var faktiskt inte hungrig. Jag vet en som hade kunnat få äta min mat den dagen, en kille som bara tar så han klarar sig....

Aladdin (1992)
Aladdin är en fattig gatupojk i Bagdad. Han måste stjäla mat dagligen bara för att överleva dagen. Han önskar att han kunde bo i palatset och bli uppvaktad varje dag. I palatset bor en flicka vid namn Jasmin och hon vill inget hellre än att komma ut från murarna. En dag rymmer Jasmin från palatset och Aladdin och Jasmin möts. Men Aladdin blir sen arresterad för de tror att han har kidnappat prinsessan. Aladdin lyckas rymma från fängelset med hjälp av en äldre man som sedan tar honom till en grotta där han erbjuder alla skatter i världen om han bara hämtar ut lampan ur grottan först.... 

Film: ++++
Handling: +++++
Miljö: ++++

Musik: +++++

Så bra! Så underbar! Bästa inspelningsåret också ;). Nej men verkligen en av Disneys bästa filmer, jag blir hur glad som helst av den här filmen. Man behöver inte säga så mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar