Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 31 oktober 2011

smått och gott! :)

Tv-spelande, sushi och lita annat smått och gott har dagen bjudit på hittills. Sanne och jag klev upp runt tolv och bestämde oss för att spela tv-spel, efter mycket om och men och många försök till att få igång tvn så slutade det med att vi spelade the simpsons på wii. Gick inte alls bra, så då åkte vi och köpte sushi och hämtade Jimmy och åt mat. Nu är det Adam- Live som gäller. Träning om två timmar, vi får se hur det går nu eftersom jag har så sjuuk träningsvärk i rumpan så jag knappt kan gå! Helt galet och det värsta är att jag har ingen aning var det kommer ifrån, måste varit träningen igår. Så det ska bli spännande och se hur det går.

Denna veckan är det ju Halloween! Så jag tänkte faktiskt ta uppehåll från Disney-maratonet och köra en skräckisvecka. Hoppas det smakar! ^^

Jeepers Creppers (2001)
Darryl och Trish är ute och kör och plötsligt kör en stor bil efter dem och tutar och skräms. Bilen kör tillslut om och syskonen och de lyckas lugna ner sig igen. Efter ett tag passerar de ett hus där de ser bilen som förföljde dem innan och ser att föraren kastar ner något konstigt i ett rör. De bestämmer sig för att ta reda på vad det är och undersöker saken närmare. Något de bittert ångrar när de inser vad det är....

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++


Obehaglig och otäck film. Spänningen byggs upp bra och man sitter och är nervös under många delar av filmen. Jag tycker det är en bra skräckfilm, gillar när de är ruggiga även om den ibland är lite surrealistisk och lite äcklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar