Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 13 oktober 2011

Omaka par

Pappa kom hem från Norge idag! Hurra! Skojigt :) Så imorgon blir det att hämta ett paket med massa gryymt snygga kläder i (eftersom vi var dumma nog att beställa i hans namn har vi inte kunnat hämta det innan haha). Idag har jag fixat med mina album hållt i träningarna i dojon och varit på föreläsning. På fredag bär det av mot Göteborg! längtar längtar, saknar min Stina så mycket så det ska bli kul att träffa henne!! Imorgon börjar nog dagen med träning 08 om jag klarar av att stiga upp... hehe men det ska nog gå.

Mamma och pappa, redo för 80-tals fest!
Mina föräldrar är så himla söta, jag känner inte många vuxna människor som varit tillsammans i över tjugo och fortfarande är så himla kära . Man blir så lycklig över att dom är lyckliga, jag hoppas jag också hittar någon som gör mig så lycklig. Men känner man inte mina föräldrar tycker man dom nog är omaka och väldigt olika. Men egentligen är dom väldigt lika, och det som gör dom olika gör dom bara starkare. Tack för att ni är världens bästa föräldrar som alltid finns där för mig oavsett vad jag väljer eller vad som händer <3.

Här är ett annat par som är väldigt omaka

Lady och Lufsen (1955)
Lady är en liten Cockerspaniel som lever ett lyxigt liv med sina ägare. Hon får mycket uppmärksamhet och blir mycket ompysslad. Lufsen är en gathund som lever sitt liv på egen hand. Lady och Lufsens vägar råkar en dag korsas och de blir förälskade i varandra... Men kan en fin cockerspaniel vara tillsammans med en gathund?

Film: +++
Handling: ++
Miljö: ++

Musik: ++


En hundfilm med förbjuden kärlek. Lite Romeo och Julia känsla ibland. Gullig film, men egentligen inget särskilt. Såg den här filmen först bara får några månader sen, har annars bara sett scenen på julafton som jag inte alls tycker om. Men resten av filmen är faktiskt mycket bättre än det som visas på julafton.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar