Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 9 oktober 2011

Nåja vad är väl en bal på... statt?

Hej! Lyckades träna en timme idag, sen var mina lungor på väg att explodera så då fick jag ge upp. Så när jag kom hem så fixade jag lite med mina foton och fortsatte på mina scrapping- album, var längesen nu. Men det är ju så himla kul. Imorgon börjar nästa kurs på skolan, ska bli spännande och rätt skönt att slippa Florance Ninthingale nu. Även om det har varit spännande så känner jag att det började bli lita tjatigt med historian så det var skönt att få gå vidare nu. Vi har också fått reda på våra första riktiga VFU- plats nu. Jag ska vara på blåmesen i Lyckeby spännande spännande ^^.

Har kollat på Disneyklassiker nr 12 nu med mamma. Hade bara sett den mest klassiska scenen ur den filmen tidigare på julafton, men nu fick man se helheten och det var ju roligt.

Vad är väl en bal på slottet?  


En liten bild av Jacob och mig. Tagen av Sydbild i Karlskrona

Filmen fick mig att tänka på när vi var på bal innan studenten, tror aldrig jag har varit så uppklädd. Hade ju bästabästa Jacob som kavaljer på balen. Han gick för min skull och våra förväntningar var väl inte så höga, men det var trevligare än va vi trott. Men visst har jag världens bästa vän som ställer upp bara för att jag ska få ha långklänning en dag i mitt liv, han stod både ut med fotgraf och sökande efter en skjorta som skulle matcha min klänning. Tack för att du finns och förgyller så många av mina dagar bästaste Jacob!!! :) <3

Den kan va dötrist och tråkig och alldeles... alldeles underbar! 


Askungen (1950) 
Askungen bor hos sin elaka styvmor och sina två styvsystrar. De tvingar Askungen att sköta allt arbete och vara deras kökspiga. Prinsen i riket bjuder in alla jungfrur i riket till en bal och Askungen hoppas att hon ska få gå. Men det får hon inte. Men då kommer en god fe och hjälper henne. Hon får åka till balen och hon dansar hela kvällen med prinsen.... men klockan tolv bryts förtrollningen och Askungen måste hinna hem innan dess. Så inte prinsen få se att hon är en vanlig piga.... 

Film: +++
Handling: +++
Miljö: +++

Musik: ++



Väldigt gullig film måste jag säga, har varit lite fördomsfull mot denna film, men den var bättre än jag trodde. Det som var lite synd var att mössen talade så himla otydligt att jag fick slå igång text.. Men en gullig saga som sagt... men har ni tänkt på att prinsen i alla prinsessfilmer nästan aldrig heter någonting. Det tycker jag är lite konstigt. Till och med hans pappa kallade honom prinsen... hmmm skumt? Får inte sagoprinsar ha namn?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar