Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 26 oktober 2011

Tänk att kunna andas under vatten!

Vilken seg förmiddag! Ingenting hände och jag orkade inte heller göra någonting, men när mamma kom hem åt vi middag och sen åkte vi till min bror och spenderade några timmar där, och det var ju väldigt trevligt. Massa fika och onyttigt och massa prat! :) Sen var det dags för träning igen... näst sista passet innan SM.... nervositeten börjar krypa sig på nu.

Jag har alltid älskat vatten. Jag älskar att bada och simma och har inget problem att bada när det är kallt. Jag vet att jag drömde om hur häftigt det hade varit att kunna andas under vattnet. Att kunna förvandla sig till en sjöjungfru...

Den lilla sjöjungfrun (1989)
Ariels högsta önskan är att få bli en människa, om så bara för en dag. Hon är en sjöjungfru och är en av många döttrar till havets konung Triton. Ariel är förbjuden att vistas vid vattenytan men ibland gör hon det ändå. En dag räddar Ariel en man som trillar i vattnet och hon blir förälskad. Hon har nu bestämt sig för att hon måste bli människa, hon har aldrig varit så kär. Ariel tänker göra vad som krävs för att få byta sin fena mot ett par ben.

Film: +++++
Handling: ++++
Miljö: ++++

Musik: ++++


Sååååå himla bra och så himla fin! En av mina absoluta favoriter (alla mina favoriter kommer nu nästan på rad men det är väl för att man har växt upp med dessa mest). Jag älskar handlingen, sångerna, karaktärerna, teckningarna. Allt är så bra. Den har fint budskap i filmen också. Det är ju en väldigt förfinad version av H.C. Andersens saga men fortfarande så himla bra <3 Den här var en av få filmer vi inte hade på orginal VHS när jag var liten så därför var jag så lycklig när vi spelade in den från TV, ett av få band som faktiskt blev söndertittat. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar