Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 7 oktober 2011

Tentor och samba

Pluggade inför dagens tenta hela kvällen igår så jag hann inte skriva här. Dessutom visste jag att det kommer 6 kassa disneyfilmer nu i streck så jag tappade lite lusten för att skriva. Är fortfarande sjuk och hostar som en tok, men det börjar i alla fall bli bättre. Orkade gå på en kvällspromenad med Jacob igår i alla fall så första gången på länge jag fick strecka på benen, grymt skönt men lite kyligt. Tack för du drog med mig på det! Så idag skrev jag som sagt min första tenta och jag kan ge ett glatt besked om att jag klarade den! :) Känns kanon och på måndag börjar vi nästa kurs. Nu är det sköna sköna fredag, dessvärre blir det nog en hemmakväll ikväll, visserligen mysigt det med, men det är nog också det ända jag orkar med just nu.

Har plågat mig igenom hela Disney klassiker nr 6 nu, som tur väll är så är den bara på 40 minuter.

Saludos Amigos (1942)
Kalle Anka och Långben får uppleva nya äventyr i sydamerika i fyra små berättelser.

Film: +
Handling: +
Miljö: ++

Musik: ++


Det var som en tecknad dokumentär om sydamerika på engelska med ganska tråkig och ointressant fakta. Inget kul alls för varken barn eller vuxna enligt mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar