Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 21 oktober 2011

Far och dotter-dag

Jag hejar på!
Har haft en en grymt trevlig dag idag. Spelat Pirates med pappa, sen åkte vi till City Gross (två gånger), sen lagade jag middag. Idag blev det Chili corn Carne, mycket gott. Sen byte vi baklyse och däck på bilen. Jag bidrog i för sig mest med glada tillrop. Efter det gav vi oss ut på en löparrunda i mörkret! Hör och häpna. Det gick faktiskt helt ok, det var riktigt skönt faktiskt och vi har bestämt oss för att göra det oftare. Vi åkte därefter och hämtade mamma så nu sitter vi och kollar på film ihop. Så idag har varit en riktig pappa och Simone dag. Grymt mysigt har vi haft. Jag kan meddela att vi nu har klarat cirka 55% av hela spelet, så det går framåt ^^. Imorgon är det dojon som gäller hela dagen som alltid på lördagar. Det gillas! Måste också skriva mitt arbete till litteraturseminariet snarast! Får bli imorgon efter träningen. Tänkte även ha en liten spa-kväll imorgon och bara ta hand om mig själv för ovanlighetens skull, det behövs. Så imorgon är nog både facebook, skype och mobil avstängt ett par timmar på kvällen.
Mister Handy byter lyse! :)



Chili Con Carne
















Tänk er va hemskt om ni träffade en person som ni verkligen älskade. Älskade att umgås med och alltid hade kul med, kanske blev det till och med din bästa vän med. Men så säger någon att ni inte får umgås, ni är för olika. Ni får inte träffas längre. Plötsligt splittras ni, ni vill vara med varandra men det kan ni inte. Om ni träffas riskerar den ena att dö.... hur hade ni gjort då?



Micke och Molle (1981) 
Micke är en liten föräldralös räv. Molle är en valp som ska bli en jakthund. Av en slump träffas Micke och Molle och de blir bästa vänner. Men så smånigom växer de upp och inser att de inte kan vara vänner, de är gjorda för att hata varandra.

Film: +++
Handling: ++++
Miljö: +++

Musik: +++


En Romeo och Julia relation fast på kompisstadiet. En sorglig saga om en förbjuden vänskap. Två små kompisar som möter många hinder. Väldigt sorglig Disney film, inte många stunder som är glada. När man dessutom vet vad som väntar för att man har sett den ett par gånger tidigare tycker man till och med att den är sorglig redan i början när de träffas. Jag får lite Bambi-känsla när jag ser den här filmen. Men jag gillar teckanrstuket på den filmen. En väldigt bra film egentligen men just på grund av att den är så sorglig orkar man inte se den så ofta. En bra film med fin men sorglig handling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar