Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 23 oktober 2011

Spa- kväll vart tog du vägen?

Full rulle blev det igår, och någon spa-kväll blev de då inte heller. hehe var inne och håll träning för KL och sen tränade jag själv ett par pass och var hemma vid runt halv fyra. Sen så skulle jag med ut och äta med Paul Kee, Nicklas och Jesper. Så det blev grymt god middag på Toscana istället och det tackar man ju inte nej till. Sen när man kom hem tyckte jag att det var dags att börja med seminarieuppgiften som skulle vara klar idag klockan 1300. Så det blev en sen natt vid datorn igår och det var också anledningen till att jag inte hann skriva här igår. Uppgiften var  ganska jobbig, men jag blev nöjd i slutändan. Så nu blir det att hålla tummarna för att lärarna också tycker den är bra ^^ 

Men jag kan ärligt säga att jag hade varit mer sugen på att ge mig ut på äventyr igår än att skriva ett paper om hälsa, dock hade jag kanske inte velat vara grisvakt.

Taran och den magiska kitteln (1985)
I landet Prydain härskar en mycket ond kung. Men han är inte nöjd, han vill ha ytterligare makt och söker desperat efter den magiska kitteln. Men kungen har inte räknat med att det finns personer som inte finner sig i detta en av dom är Taran och han har bestämt sig för att hindra kungen.

Film: +++
Handling: +++
Miljö: ++++

Musik: ++


Mörk, ruggig och lite otäck Disney- film. En av de mindre kända Disney filmerna, men jag såg den redan som liten. Den är väldigt spännande med blandade karaktärer men vissa av scenerna är riktigt obehagliga. Filmen utspelar sig på medeltiden och man kan se drag ur både Svärdet i stenen och Robin Hood ur denna film. Jag tycker den är riktigt bra nu, tyckte den var ganska läskig som liten, särskilt kungen och hans medhjälpare. Men det händer mycket under filmen och man tröttnar aldrig direkt. Så som sagt, en läskig film för att vara en barnfilm, en sak som jag tycker är ganska häftigt är att detta är en av få Disneyfilmer som faktiskt visar blod, annars brukar de försköna det mesta i Disney.

Så vi hörs lite senare ikväll då jag skriver om Disney klassiker nr. 26 ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar