Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 5 oktober 2011

En kille?!

Ytterligare en lågtråkig dag som har spenderats i hemmet... inget att rapportera tyvärr.

Har däremot sett en Disney-klassiker idag som jag faktiskt aldrig har sett hela av innan, så idag blev det Disney-klassiker nummer 5

Bambi (1942)
En liten hjortkalv föds. Han är skogens prins och ska bli skogens nästa konung. Men det är inte lätt för en liten kalv att förstå sig på alla skogens faror och otäckheter. Men som tur väll har han sina vänner Stampe och Blomma som förklarar en del viktiga saker för honom. Men även hans föräldrar hjälper honom med många saker på vägen.

Film: ++
Handling: +
Miljö: +++

Musik: ++


Ytterligare en tragisk och sorglig Disney- saga. Ganska långtråkig ibland tyvärr. Jag vet inte om anledningarna till att jag inte tycker om dessa senaste filmerna är för att jag aldrig fick växa upp med dessa filmerna som många andra som jag tycker är fantastiskt bra och ligger mig otroligt varmt om hjärtat. Eller så är dom helt enkelt bara tråkiga och ganska dåliga. Dock är den väldigt fint målad och man blir tårögd ett par gånger under filmens gång.

Något som jag förstod först för bara ett år sen är att Bambi är ju en kille?! Trodde alltid att Bambi var en tjej med det namnet, om jag får säga min åsikt låter det ju inte väldigt manligt med en framtida kung som heter Bambi, men däremot ganska gulligt hahah.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar