Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 16 oktober 2011

Fantastisk helg!

Tips! Sov aldrig i korsett= fruktansvärt obekvämt :P
Orkade inte skriva igår och jag ska strax förklara varför :). Så vi tar det där jag slutade sist, efter förfesten var det alltså dags att gå ut, vi hade ingen aning om vart vi skulle så Stina frågade runt lite. Vi blev rekommenderade sticky fingers och åkte dit. Men det var tydligen 25 årsgräns så det gick inte. Vi sprang på två tjejer från halmstad som var lika förvirrade som vi så vi bestämde oss för att ta sällskap. Vi kom till ett nytt place och 100 kronor inträde och en tequilla senare så insåg vi hur uttittade vi var eftersom vi var dom enda svenskarna på hela stället så vi bestämde oss för att dra vidare igen. Den här gången hittade vi ett uteställe som hette Berså och vi frågade vakten vilken åldersgräns som gällde. Han frågade hur gamla vi var och vi svarade 18-19 han sa att det var helt ok och släppte in oss. Det visade sig att egentligen var det 21 årsgräns, men äntligen hade vi ju hittat ett trevligt ställe så där stannade vi. Jag träffade en trevlig killa som jag dansade med under kvällen, men klockan tre var han tvungen att gå för hans sista tåg gick då. Det var det bästa med Göteborgs uteliv, det stänger tidigast 5! Underbart!  Stina hade också hittat en trevlig kille så vi umgicks med honom och hans kompis ett par timmar till tills det stängde och sen på ren impuls hängde vi med dom killarna hem. Efter några timmars pratande till och ett par timmars sömn på hans soffa tyckte vi det var dags för frukost så vi åkte till stan och käkade för första gången på 18 timmar! (blev en frallhalva haha). Jag fick då också ett nytt smeknamn, Simonoja eftersom jag såg ut som ett vrak och jag tyckte att det kändes som alla stirrade, killarna tyckte jag var alldeles för paranoid och nojjig, där av smeknamnet. Sen skildes vi åt och jag och Stina åkte hem för ett par timmars sömn till. Sen blev det kinamat och bio! Vi såg på svensson svensson :) mycket underhållande film! Vi insåg efter bion att vi var alldeles för trötta för att gå ut igen så vi åkte hem och sov igen. Det hände mycket mer än så men nu ska jag inte trötta ut er. Resumé Göteborgs uteliv är fantastiskt! ^^
Jag och Stina redo för en kväll ute! ^^

Efter en tokig och rolig kväll ska jag även recensera en tokig och rolig film!







Svärdet i stenen (1963)
Arthur är en springpojke men han önskar mest av allt att han ska få bli riddare. En dag träffar han trollkarlen Merlin och Arthurs värld vänds upp och ner.

Film: +++
Handling: ++++
Miljö: ++++

Musik: +++




Väldigt trevlig film. Tycker om handlingen och tycker det är en bra film. Min favoritscen är när Merlin krymper allt han äger och packar ner det i  en väska när han ska följa med Arthur. Däremot tycker jag inte om scenerna när trollpackan Mim är med för hon är bara väldigt irriterande.  Men något annat jag tycker väldigt mycket om är att filmen utspelar sig i medeltiden jag uppskattar miljöerna och stämningen väldigrt mycket i medeltidsfilmer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar