Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 30 oktober 2011

Grattis pappa!

Benne och pappa för många år sen
Idag fyller min pappa år! Han fyller 40, min kära far. Så jag önskar ett superstort grattis till min älskade pappa. Tyvärr är han inte hemma för han är i Norge och jobbar :(. Men han ska bli firad sen när han kommer hem istället.
Jag och pappa på SRF 2011
(han har inte förändrats jättemycket eller hur?) ;)






Min nya tatuering ^^
Idag har jag tränat och sen var jag faktiskt och tatuerade mig! Blev sjukt nöjd, jag tatuerade in Tora No Maki (ni får se bild här bredvid). Gjorde faktiskt inte alls ont förrutom vid fotknölen aj aj aj. Sen blev det en promenad hem från stan och när man kom hem var man utelåst en liten stund men sen kom Sanne hem (jippi) <3 och mamma så då blev det räkmackor. Efter det åkte jag, Jacob, Hanna och Freddie och bowlade. Jag vann! :D Sen spelade vi lite sällsakpsspel. Nu är jag hemma igen och vi ska kolla på Beck. (Fast nehe nu blev det Wallander istället)

Passande nog kommer pappas favorit Disney-film idag. Så grattis igen älskade pappa <3.

Lejonkungen (1994)
Simba är en liten lejonunge som är son till Lejonkungen Mufasa. Mufasas bror vill inget hellre än att bli kung och tänker göra allt för att bli det. Så en dag ser han till att Mufasa dör och gör så att Simba känner att det var hans fel. Simba flyr i skam trotts att han är den rättmätiga kungen och istället blir Scar konung över lejonklippan.

Film: +++++
Handling: +++++
Miljö: +++++

Musik: +++++


Underbar underbar underbar <3. Helt otroligt bra film, den har verkligen allt, spänning, kärlek, hat, avundsjuka, humor. Ja allt. Filmen har även historiens två bästa biroller. Timon och Pumpa <3. Även en av de sorgligaste Disney-filmerna, jag kan erkänna att jag gråter varje gång jag ser denna film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar