Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 18 oktober 2011

Ge eller ta?

Första dagen på VFUn idag. Verkar som ett riktigt trevligt ställe, så det kommer nog gå kanon dessa veckor tror jag. Haft två tunga pass med karaten nu, kändes ju sådär när man har träningsvärk överallt i hela kroppen och knappt kunde röra sig, men när man väl kom igång gick det helt ok. Imorgon börjar jag klockan sju... jippi, jag som är såå morgonpigg. Men det får väl gå. Jag glömde skriva igår att jag har haft körkort nu i strax över hundra dagar! Känns riktigt gött att ha det nu, jag lyckades hålla det hemligt riktigt länge får många, det var ju lite extra kul. Men sen när folk kom på att jag hade körkort så har jag fått köra taxi en del, men det är väl kanske dags att betala tillbaks till alla snälla som skjutsat mig ^^

Det här med ge och ta tycker jag är väldigt viktigt. De är ju väldigt tröttsamt att alltid ställa upp men aldrig få något tillbaks. Fast visa har ju filosofin att man kan alltid utnyttja de som är snälla (kanske dumsnälla). En annan filosofi man kan ha är ju: "att ta från de rika och ge till de fattiga"....

Robin Hood  (1973)
England har pengar-kris på grund av att den elaka prins John är en mycket girig person och vill ha alla pengar för sig själv. Folket i England har snart inget kvar och lever på svält gränsen. Men Robin Hood har bestämt sig för att avsätta prins John så folket i England kan börja leva som vanligt igen.

Film: ++
Handling: +++
Miljö: ++

Musik: +


Har alltid tyckt att den här filmen är ganska långtråkig. Den är sorglig och lite mörk i många stunder och som barn tyckte jag inte alls om den. Nu har jag börjat uppskatta den lite mer, och tycker en del scener kan vara rätt underhållande. Men jag blir så ledsen av en del saker ur filmen och en del är som sagt bara tråkig. Jag vet att det är många som inte håller med mig, de som tycker Robin Hood är en av de bästa Disney filmerna som finns. Jag har inte riktigt förståt charmen, men jag kanske kommer göra det någon dag. Vem vet?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar