Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 7 oktober 2011

tummen ner

Tummen ner för denna veckan
Imorgon ska jag in till dojon för första gången på sex dagar! Känns helt sjukt länge, fast kan ju vara för att jag nästan är där varje dag. Så det blir att hålla karatelight- träningen imorgon så får jag se om jag själv orkar träna hmm... Men den här veckan har verkligen gott sakta och ingenting har hänt knappt så jag hoppas att jag får lite gjort nu i helgen, fixa lite med mina album och filmer imorgon när man kommer hem kanske? Skulle ju varit trevligt. hmm ja vi får la se, hoppas bara att jag kan dra igång med träningen ordentligt snart.... är ju SM om 3 veckor! Så nu kan jag inte vara sjuk längre för nu blir det stenhård träning i tre veckor sen! Så på måndag ska jag köra på oavsett.  

Så den här veckan har alltså inte varit så bra, men förhoppningsvis får jag en trevlig helg ^^


Snart kommer mamma hem från jobbet så man får lite sällskap, blir nog till att kolla på någon trevlig film eller liknande ^^. Hon ska i alla fall slippa se Disney klassiker nr 7 för den har jag sett själv. 



The three caballeros (1945)
Kalle fortsätter sina äventyr söderut och nu får han sällskap av två andra fåglar som kommer bli hans vänner för livet, papegojan José Carioca och tuppen Panchito.

Film: +
Handling: +
Miljö: ++

Musik: ++


Ungefär som en uppföljare till Saludos Amigos. Fortfarande inte bra, men snyggt målad och lite tral- vänlig musik som lättar upp, i denna filmen blandar de tecknat med riktiga människor och det var lite kul. Men verkligen ingen film jag kommer se om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar