Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 25 oktober 2011

Hel igen!

Blev ingen träning träning igår :(, en halvtimme innan träning så kräktes jag, så jag trodde att jag hade fått maginfluensa, men sen hände inget, har bara mått lite illa av och till.. Värsta skumt. Sen idag hände samma sak med pappa så han kunde inte åka till Norge idag. Jag vet inte vad det är med oss. . Men ikväll har jag tränat två timmar, vi repeterade Hangetsu som jag inte har tränat på ett år och den kan komma på SM så det kändes ju bra att man i alla fall kom ihåg den, om det såg bra ut är ju en annan fråga. Snart ska jag kolla på Desperate Housewife och Top Model med mamma också, har haft det på inspelning eftersom jag har tränat, är ju kanon att man kan göra så ^^. 

Vänstra örat med sju nya fina öronhängen ^^
Mina öronhängen försvann för ett tag sen... alla elva, jättemysko så jag tyckte att det var dags att köpa nya. Och idag kom ju studiebidraget så det firade jag med att köpa fina nya öronhängen, så nu känner jag mig hel igen! Jag firade också studiebidraget med att köpa pizza till familjen. Gott ^^

Idag hade vi litteraturseminarie i skolan, det var sista schemalagda saken fram till nästa onsdag, så nu kan man träffa människor och göra ett annat i en vecka (lite egenstudie blir det ju såklart med). Så funderar på att planera in något skoj med lite härligt folk nu snart, dra en spelkväll med gamla gänget kanske? :) Kunde ju vara trevligt, är dags att uppdatera sig lite och prata en massa, och förhoppningsvis som det brukar bli en massa skratt också.
 Här är ett annat härligt gäng!



Oliver och gänget (1988)
Oliver är en liten hemlös kattunge i New York som försöker överleva. En dag stöter han på en hund vid namn Dodger som lurar honom på ett byte de har skaffat tillsammans, men Oliver tänker inte ge sig, han vill vara med att dela på korven de fick tag på. Oliver följer efter Dodger och råkar trilla in i hans högkvarter, men något oväntat sker och hundarna accepterar Oliver och han får vara med i deras gäng. När gänget sen ska utföra ett uppdrag råkar Oliver av en slump hamna hos en rik familj där han blir älskad, men vad ska han nu välja, sitt gäng eller sin nya familj?

Film: +++
Handling: +++
Miljö: +++

Musik: +++

Disneys version av Oliver Twist. Riktigt söt och fint ritad. Min favoritkaraktär är Rita, hon är ju bara stencool! Gillar upplägget i den här filmen, lite spänning, komedi, kärlek, avundsjuka. Lite av varje helt enkelt. En trevlig, lättsam och häftig film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar