Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 18 oktober 2011

Plötsligt händer det!

Igår hade jag värsta träningen på länge! Jag var totalt gråtfärdig och slut efteråt, men när man väl kommer hem och är färdig med det är man ju lite nöjdare. Men så ska det vara när man tränar, man är ju där för att bli trött eller? Jag var grymt sugen på coca cola efter träningen igår (som alltid) så jag åkte till seven eleven (eftersom allt annat var stängt). Sen var jag lite busig och dum och köpte en Ahlgrens bilar påse, men det var det bästa beslutet jag gjorde på hela dagen! När jag tog en påse så trillade en annan ner, och min magkänsla sa, det är den jag måste ha. Så jag tog den och när jag kom hem  så hände något för första gången på 12 år! Påsen gick jämnt ut, jag är lite muppig av mig när jag äter Ahlgrens bilar, jag tar alltid en av varje färg (grön, rosa, vit). Men jag har aldrig fått en påse som går exakt jämnt ut.
Men igår hände det! Jag satt och var lycklig hela kvällen (man ska va glad för det lilla). Det var som trisslottsreklamerna "plötsligt händer det".

Det är som Thomas O´Malley, han ser sånt som inte andra tänker på, enkla nöjen är det som gör livet ^^

Aristocats (1970)

Duschesse och hennes tre ungar bor hos sin rika matte i Paris. Edgar är hennes betjänt och är avundsjuk på hur mycket hon skämmer bort katterna och bestämmer sig för att röva bort dom. Duscesse och hennes ungar vill inget hellre än att komma tillbaks till sin matte, och de träffar vildkatten Thomas O´Malley som lovar att hjälpa dom tillbaks.

Film: +++
Handling: ++++
Miljö: ++++

Musik: ++


Fantastiskt söt film! Älskar karaktärerna, miljöerna, teckningarna. Allt är så himla mysigt i filmen. Lite långtråkig ibland dock men annars är den bra. Tummen upp! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar