Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 27 oktober 2011

Ut och resa? Ja tack!

Att stiga upp när det fortfarande de är bäcksvart ute är inte ok -.- Men det gjorde jag idag, lyckades till och med få Jesper att stiga upp till träningen, men när vi väl kom dit var det ju såklart inställt... Så då var det raka vägen hem och lägga sig på soffan några timmar! Så himla skönt. Såg nästan hela Bröderna Lejonhjärta som gick på TV men tillslut blev det för tungt att hålla ögonen öppna.
Mamma slutade jobbet klockan två och då åkte vi och handlade och åt sedan middag. Sen var det dags för styrelsemöte hos Ewa och från och med nu sitter jag med i festkommittén, det kan nog bli trevligt tror jag ^^. Sen blev det Robinson, missade tyvärr första halvtimmen, men det får jag ta igen sen. Nu blir det ytterligare en Harry Potter film med mamma! Och imorgon blir det bio med mamma och Jimmy, vi ska se In time och den verkar riktigt cool.

Jag på Gran Canaria- 06, jag har förändrats en aning ^^
Åka ut och resa är ju helt underbart! Var alldeles för länge sen jag var utomlands nu (ja förutom Danmark då). Det finns så himla många länder jag skulle vilja åka till. Bland annat Australien hade varit väldigt häftigt även om man hade varit väldigt nojjig hela tiden och varit himla försiktig så man inte trampade på en stor orm eller något.









Bernard och Bianca i Australien (1990)
Joey bor i Australien och älskar alla djur som lever där, Han är vän med alla och försöker alltid hjälpa djuren. En dag när han försöker hjälpa ett djur från en fälla så fastnar han själv i den och blir kidnappad av en tjuvskytt. Men Joeys djurvänner gör allt för att hjälpa Joey och deras meddelande når mössens Internationella räddningskår och ännu en gång ger sig Bernard och Bianca ut på räddningsuppdrag.

Film: +++
Handling: +++
Miljö: ++++

Musik: +++


Tycker bättre om den här en ettan. Bättre handling och lite roligare karaktärer. Även de gamla som man gillade från ettan är med. Spännande handling och himla mysig film. Kommer ihåg att detta var en av Jimmys absoluta favoriter balnd Disneys och tror det är fortfarande om jag inte minns fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar