Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 10 oktober 2011

Chai eller tjej te?

Började ny kurs idag. Den verkar mycket roligare än den förra. Vi hade en riktigt bra föreläsning om socialpsykologi, jag tyckte den var riktigt rolig och intressant så det ska nog bli bra. Sen spenderades resten av eftermiddagen hos Jacob och hans familj, så det blev tv-spel, god middag och mumsig chokladmuffins. Trevligt värre! Allid lika kul att vara hos familjen Kristensson. Sen var det träning som gällde så man brände bort muffinsen igen hahah.

Vi diskuterade Chai te (tydligen också kallat tjej-te) hos Jacob, har faktiskt aldrig smakat det men verkar ju spännande. Men de började jag tänka på vår fina tebjudning men väldigt glana tebjudningen hos Julia med temat....

Alice i underlandet (1951)
Alice lever ett vanligt men ganska långtråkigt liv, men en dag får hon syn på en liten vit kanin i frack. Hon följer efter kaninen och råkar ramla ner i ett hål och hamnar på en mycket märklig och underlig plats.

Film: ++
Handling: +
Miljö: +++

Musik: +


Jag var seriöst rädd för den här filmen när jag var liten och nu tycker jag bara den är väldigt konstig. Finns ingen handling alls, det är bara massa skumma grejer, och drottningen är bara otäck tillsammans med en massa andra otäcka figurer. Miljöerna är däremot väldigt intressanta och häftiga, men det är också det enda jag gillar. Tycker inte alls detta är en film för barn, men jag vet att det finns blandade åsikter om det. Men den tecknade versionen av Alice i underlandet är verkligen inget för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar