Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 19 oktober 2011

Knasiga vänner

Heldag på VFUn, klockan ringde klockan kvart i sex. Inte ok att det är bäcksvart när man stiger upp, det är ju som att stiga mitt i natten. Jag tycker hösten är superrmysig när man får vara inne se på film och dricka te. Så ska det vara! Men när man måste ge sig ut i bäckmörkret när det regnar och blåser... då är jag inte riktigt lika förtjust i hösten så att säga. 
Här spelat ett riktigt roligt spel idag. Har ni Wii hemma så rekommenderar jag Lego-spelen. Idag har jag spelat Lego Pirates of the Caribbean. Grymt roliga spel med massor av humor och parodier från filmerna. Alla jag har spelat är riktigt kul. Jag älskar att de har lyckats fånga den riktiga Jack Sparrow i en Lego- Jack Sparrow figur. Hysteriskt roligt! 

Visst är det skönt att vi alla är olika? Det tycker i jag i alla fall, att alla sina vänner skiljer sig ifrån varandra, de knasiga man alltid skrattar med, de pålitliga man alltid trivs med och alltid ställer upp och många fler! Älskar er allihop. (tänkte lägga till en bild på mina fantastiska vänner, men jag har så många att jag inte kunde bestämma vilka jag skulle lägga upp på, men ni som tar åt er, det är ni som skulle varit på bilden, älskar er!) 
En korkad björn, en feg gris, en deprimerad åsna, en kanin som är en besserwisser och en tiger med koncentrationssvårigheter låter som ett riktigt kanongäng! Eller? 

Filmen om Nalle Puh  (1977) 
Sagan om Nalle Puh utspelar sig i sjumilaskogen tillsammans med Christoofer Robin och hans gosedjur som blir till levande vänner. I tre sammansvetsade sagor får man följa dem i deras galna upptåg. 

Film: +++
Handling: ++
Miljö: ++

Musik: +

Så himla gullig film! Med galna lite knasiga figurer. Lite långdragen kanske men så fantastiskt söt. Jag älskar Nalle Puh, tror att det är min pappas kusin Jana som har lärt upp mig sen liten när jag fick vara hos henne och Mario. Kommer fortfarande ihåg min fina bok med Nalle Puh när han ska kolla brevlådan. <3 Ser faktiskt fram emot att se den nya Nalle Puh filmen som kommer snart (för andra gången någonsin händer det att en uppföljare för bli en klassiker, den andra är Bernard och Bianca). Nalle Puh har lite knasiga funderingar om livet... men jag tror faktiskt att han är smartare än vad vi tror. Eller vad tror ni? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar