Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 13 oktober 2011

Mer sömn åt folket! Eller?

Hämtade paketet med sjukt snygga kläder idag! Lovar att det kommer bilder framöver. Blev kanonnöjd med allt. Sen var det lite basgruppsmöte på eftermiddagen. Resten av eftermiddagen/kvällen har spenderats med Jacob och resten av familjen. Nu har pappa kidnappat min telefon och spelar wordfeud mot Jacob...hahha suck. Om åtta och en halv timme sitter jag på tåget mot Göteborg och jag håller på att längta ihjäl mig!!! Wopido. Men man har lite ångest över att lämna sina små KL på lördag. Men jag är säker på att Chris och Johan kommer sköta det galant!

Jag försov mig faktiskt till träningen idag så jag gick inte på den... Väldigt tråkigt att jag missade det. Men jag tror att det var ett sätt av min kropp att berätta att jag sover för lite. Kanske kan sova lite på tåget imorgon, för nu är jag i alla fall för pigg. Men jag tror att min kropp behöver mer sömn ibland, märker att jag är lite slö, fast jag har så mycket att göra så sömn kommer lite i andra hand. Fast jag hade nog inte velat sova i hundra år....

Törnrosa (1959)
När prinsessan Aurora föds gläds alla åt detta. Alla utom den onda fen. Så den onda fen ger prinsessan en förbannelse att på sin 16 årsdag så ska hon sticka sig på en slända och dö. De tre goda feerna kan inte bryta förtrollningen men de gör att den blir lindrigare. Hon kommer istället falla i en djup sömn som bara kan brytas av en äkta kärlekskyss...

Film: ++
Handling: ++
Miljö: ++

Musik: ++


Lite långtråkig, dessvärre är många av prinsessfilmerna lite halvdryga. Vissa av scenerna gillar jag väldigt mycket. Som när de goda feerna ska baka och sy tycker jag är väldigt roligt. Men annars är den inget speciellt, det finns många som är mycket bättre.



Snart bär det av mot Götet!!!! :D Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar