Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 28 oktober 2011

Ops hade jag namnsdag?

Grattis! :D Katja och jag, klassresa 2011 (snodd från Therese K. facebook)
Härliga fredag, har uträttat lite ärenden på stan, lagat limelaxpasta och varit på bio :). Vi såg en sjukt bra film, In time hette den. Riktigt riktigt bra, roligt med en film med ett helt nytt koncept. När Disney- maratonet är över ska jag recensera denna. Men jag säger då det, ska ni på bio snart så se In time!!! :)

Jag läste igår på facebook att Katja fyller år idag och då slog barndomsminnena in och jag insåg att: Va fan jag har ju namnsdag idag! och faktiskt är det några som har uppmärksammat detta. Inget vi brukar fira riktigt men vi var ju på bio så vi kan ju säga att det var ett litet firande. Så grattis till min bror och mig som har namnsdag idag och extra stort grattis till Katja som fyller 19 år idag!


SM imorgon....... nervös nervös nervös nervös........... 


Ingen människa kan påstå att de inte har fördomar, det är hemskt men så är det. Alla har fördomar om någonting, men vissa har fler än andra. Något man kan försöka att ha i åtanke är: "döm inte boken efter omslaget."



Skönheten och odjuret (1991) 
Det var en gång en prins som levde i sitt slott med många tjänare. En dag kom en gammal gumma och ber om ett rum över natten och erbjuder en ros som betalning. När hon blir nekad förvandlar hon sig till en vacker fe och prinsen ber genast om förlåtelse men hon säger till honom att han måste lära sig att inte döma folk efter utseendet och förvandlar prinsen till ett odjur och slottet till en mörk och hemsk plats. För att bryta förtrollningen måste odjuret börja lära sig att älska och någon måste älska honom för sitt utseende som odjur. 

Film: ++++
Handling: +++++
Miljö: ++++

Musik: ++++


Hur vacker film som helst, och som i så många andra Disneyfilmer så är det ett otrlogt fint budskap. Komisk, sorglig och kärlek. Blir alltid tårögd när jag ser den här filmen. Vissa av karaktärerna tycker jag inte om fast de flesta är helt underbara. Ytterligare en film med underbara teckningar. Ett av Disneys många mästerverk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar