Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 26 augusti 2011

I need a hero

Träffade söta Julia A i stan idag, vi fixade lite bus inför morgondagen och sen så åt vi kinamat! Mums på det. Fyra små rätter, ja tack. Sen höll jag i kvällens pass på karaten. Fick en guldstjärna av Ewa för jag skötte  närvarolistan och skrev upp allas personnummer! Heheh bra att man kan vara duktig ibland
Sen kom man hem och Jacob kom hit och vi kollade på en pixar film Jacob inte hade sett!!! Illa. Så nu sitter vi i vardagsrummet och har det trevligt, jag, Jacob, mamma och pappa. Sanne är på någon ö och ska sova på någon gammal skola... var väll lagom populärt.

Tänk va häftigt att ha superkrafter! Eller känna någon som har. Tänk va vissa saker skulle bli enkla då.... i alla fall om man har någon vettig superkraft! Typ kunna bli osynlig hade ju varit grymt kul, tänk va grejer man hade kunnat göra!

Superhjältarna (2004)
Världen har massor av superhjältar som räddar folk dagligen. Men en dag blir folket trötta på vad superhjältarna gör, eftersom det kostar pengar, folk blir ibland skadade.... superhjältarna tvingas bli vanliga människor och får aldrig visa sina superkrafter. Två av superhjältarna, mr. Incredible och Elastaflickan gifter sig och skaffar familj i sina nya vanliga namn. Men mr. Incredible är inte nöjd med att behöva leva som vanlig. Han vill fortsätta vara superhjälte. En dag får han ett erbjudande om att få vara superhjälte igen, han åker dit i hemlighet. Men hans fru får reda på det och följer efter. Deras två äldsta barn följer också med i hemlighet men nu svävar hela familjen i fara!

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: 
+++
Miljö: 
+++



Jag gillar denna filmen väldigt mycket! Men pixar har nästan bara gjort höjdarfilmer enligt mig. En film för både barn och vuxna, med humor och spänning! Tummen upp på denna. Hade jag fått välja superkrafter från denna film hade jag valt Violets krafter utan att tveka! Deras äldsta barn som kan göra sig osynlig och lägga ett kraftfält runt vad hon vill, antingen för att skada eller skydda. Nice! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar