Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 3 augusti 2011

Gillar du design? Den med Mel Gibson eller?!

Sliten efter en lång dag på jobbet, den gick dock fortare än vanligt så det var ju skönt. Har nu haft ett långt och trevligt telefonsamtal med Stina :) jag behövde skratta av mig. Fick sovmorgon idag vilket var mycket skönt och behövt eftersom man har ju sovit dåligt ett par nätter..
Jag hann ju tyvärr inte till Harrys ikväll och träffa ett par vänner nu innan de flyttar vilket var väldigt tråkigt hade sett fram emot det och hinna säga hejdå, men man kan ju tyvärr inte styra över hur man jobbar, imorgon jobbar jag ju morgon annars hade jag ju hängt med till sliver. Men man vill ju inte komma som ett vrak till jobbet direkt.

Citat från när jag var femton år gammal: 
Jag: Bibliotekarien på min skola frågade om jag gillade design idag!
Min käre bror: Va vadå den med Mel Gibson eller?

The Signs 
Graham Hess bor tillsammans med sina två barn och sin bror i ett ganska så avlägset hus. Grahams fru dog i en bilolycka och efter det tappade Graham sin tro till Gud, innan bilolyckan var han präst men han sa upp sig som det efter att frun hade omkommit. En dag så upptäcker familjen Hess att deras åker är nertrampad i konstiga mönster precis som folk gör när de försöker skapa panik och lura folk att det är Aliens som har landat hos oss. Graham tycker det är trams men hans son Morgan tror inte att det är ett skämt..... fler saker fortsätter att hända och allt börjar verka väldigt märkligt.

Gillar man sci-fi filmer så är detta en film man bör se, den är lite kuslig vid flera tillfällen och man hoppar till ett par gånger när man blir rädd.

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++ 
Ailiens: +++

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar