Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 24 augusti 2011

Aj hur ont kan man ha?

Jag trodde jag hade träningsvärk igår, men det är ingenting mot idag! Jag måste verkligen anstränga mig om jag ens ska kunna sitta ner. Det gör så ont i rumpa och lår så det är sjukt! haha men det är ju kul det. Tvingade mina ben ut på en löparrunda idag och jag tror inte mina ben tycker om mig så mycket just nu.
Alldeles snart kommer farmor och farfar hit. Mormor och jimmy har redan hunnit komma hit :) vi ska fira att jimmy och mamma har fyllt år nu när pappa är hemma och så. Trevligt värre :) <3
Så nu ska man väll spendera kvällen med att äta upp sig igen efter ha tränat på bra några dagar. Men får man inte unna sig saker i livet vad är det för mening då?

hmm eftersom jag ska äta en massa onyttigt hela kvällen så kanske den här filmen smakar bra? ^^

Chocolat 
Vianne och hennes dotter flyttar till en liten fransk småstad som är hårt styrd av borgmästaren i stan. När Vianne öppnar en liten chokladbutik i staden blir hon inte så populär eftersom det snart är fasta. Eftersom ingen har ätit choklad tidigare så blir hela byn fast i den goda chokladen Vianne gör. Men borgmästaren säger att chokladen är en synd! Till staden kommer också flodpirater och dom får man verkligen inte umgås med enligt borgmästaren. Men det struntar Vianne i... som allt annat.

Film: +++++
Handling: ++++
Skådespelare: 
++++
Miljö: 
++++

Johnny Depp:+++++


En himla mysig film! Jag älskar Viannes chokladbutik!! Allt ser så smarrigt ut. Jag tycker om hur filmen visar att man ska våga gå sin egen väg oavsett vad andra tycker. Och såklart Johnny Depp snygg som alltid! 


Men nu säger alla att jag ska komma till köksbordet! Ciao!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar