Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 22 augusti 2011

Jag vill inte ha choklad på min tjöja!

Firat min bästa bror idag på sin födelsedag! Han fick en tröja och en film av mig och så köpte jag en massa fika (ja go'fika) shit va jag hatar den reklamen! Vem f*n köper äckelfika undrar jag?! I alla fall så kollade vi på film och fikade lite för mycket, men som tur va skulle man ju sen cykla till träningen ha en timmes träning och sen cykla hem. Man kände att kroppen var ovan vid ett sådant pass, mina ben var totalt döda och sen skulle man cykla hem på det, men hem kom man ju och det är ju ett gott tecken! Så imorgon kan man vänta sig go träningsvärk i benen känns det som! Men det är ju alltid trevligt

Eftersom min käre bror fyller år idag så tänkte jag att jag skulle ta en av hans och mina favoritfilmer att se ihop. När vi var lite yngre tänkte vi göra en bok med alla de bästa och roligaste kommentarerna i svenska filmer. Denna var en av de vi skrev om, även om det kanske bara är humor som jag och min bror förstår (ja kanske ett fåtal till) så är det fortfarande hysteriskt roligt med t.ex. "Jag vill inte ha choklad på min tjöja" "dumskalle det är ju du själv som har satt dit det" eller "jag fick upp en så här stor jävla råtta ur muggstolen" eller bara ett enkelt ord som "liv!". Ja såna här citat kan jag och Jimmy garva ihjäl oss på! Har ni någon aning om vilken film jag pratar om?

Besökarna (1988)
Frank är mitt uppe i sin karriär, han jobbar på en reklambyrå och bestämmer sig för att flytta till ett nytt stort hus med sin fru Sara och sina två barn. Men huset bär på hemligheter och hemska otäcka saker händer där, är de verkligen ensamma i sitt nya hus? De ringer in ett medie för att hjälpa dom att lista ut om det är paranormala saker som händer i deras nya hus. 


Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: 
+++



Om man inte gillar svensk film är detta nog inget för dig. Men uppskattar man svenska 80-talsfilmer med lite B-effekter med skådisar som Johannes Brost och Kjell Bergqvist ja då har du missat något om du inte har sett denna! Jag älskar den här filmen, men man måste som sagt ha lite speciell smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar