Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 17 augusti 2011

Vroom, vroom

Sista dagen på jobbet, kändes sorgligt faktiskt men samtidigt skönt att få vara ledig i 12 dagar!!! Det känns sjukt fantastiskt skönt att få vila lite nu inför skolan, och förhoppningsvis vila bort urinvägsinfektionen en gång för alla. Är på min andra penicillinkur nu och är måttligt trött på det, tog stickprov på jobbet och det visade att det var blod i urinet... kändes ju inte så jäkla bra, så det vara bara att ringa vårdcentralen igen illa kvickt.

Men nu till något roligare att prata om. När man nästan hade slutat jobbet så fick man sms av  Jacobo /mr Polly att han var i mitt garage så då hann man se honom en stund i dag, var längesen nu men vi bestämde att vi skulle ses på fredag. Sen fick jag också ett sms av sötnosen Therese som undrade om jag hade lust att följa med på bio idag (hon vet ju hur filmtokig jag är) så jag tackade givetvis ja så efter en dusch och lite ärenden var det in till stan för att träffa Therese, hade supertrevligt, det kändes att man inte hade träffats på ett bra tag, men roligt hade vi! Det blev ett mycket gullig film med många skratt... jag säger bara  vroom vroom                                                              


På bilden ovanför: Längst till vänster Jag och Tess på vår studentdag, charmig bild? inte på mig iallafall men det får duga ;) 

Bilar
Blixten McQueen blir utmanad av den italienska F1 bilen på en stor biltävling där endast de bästa och de snabbaste bilarna får vara med, det är en tävling för att göra reklam för det nya miljövänliga bränslet. För första gången får bärgarn följa med på hans äventyr, men efter att han ställer till det har McQueen och bärgarn ett bråk och bärgarn bestämmer sig för att åka hem, men istället blir han indragen i ett spionuppdrag utan att han själv vet om det till en början. Det blir ett actionfyllt äventyr för den rostiga lilla bärgarn. Kommer han att överleva alla farliga skurkar... och kommer han någon gång inse att de är farliga? 



Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Animationer: 
++++



En fantastiskt gullig och rolig film, med mycket humör för både stora och små. Filmen kanske inte är för de allra minsta ftersom spionäventyren ibland är lite krångliga. Om du gillar Bilar 1 borde du se denna, alla kära karaktärer kommer tillbaka och den är himla spännande. Jag älskar hur de lyckas ta fram känslor hos en bil och att bilarna är som vi människor fast med "bilbehov". I denna film kan de göra mer otroliga saker är vanligt! Inte riktigt lika bra som ettan, men inte heller speciellt långt ifrån tycker jag, jag tycker den var kanon!  



Tack för en toppen kväll söta Therese!!! <3  


Men nu måste jag på toaletten igen ;) haha hörs imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar