Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 9 augusti 2011

Är sommaren slut?!

Nu är man ledig i två dagar! Skönt vad ska man göra då tro? Jag ska nog sitta med mina foton och filmer så det händer något med dem hade jag tänkt, så man får något resultat någon gång. Sen ska jag nog ta och röja i mitt rum lite och göra fint där med. Och så ska jag TRÄNA!!! Ska bli sjukligt skönt, det blir ju tyvärr inte så myckat av den varan nu när man jobbar som sagt, så nu får man ju passa på lite. Kanske ska man ut och springa bort all tårta i morgon då. Vill ju egentligen få platt mage så man kan pierca naveln.... men dessvärre gillar jag ju sötsaker alledles för mycket så den piercingen får nog vänta ett tag haha. 

Sommaren är väll inte slut än?! Det är ju bara 9 augusti och sommaren börjar redan förvandlas till höst... man blir minst sagt deprimerad. Hade hoppats på en massa solsken de tolv dagarna jag är ledig innan skolan börjar. Måste ju bättra på solbrännan, man har ju redan hunnit börja bli blek. Dessutom vill jag hinna bada mer! Har bara hunnit bada en gång i år i havet. Jag skäms! Jag som brukar bada jämnt och börjar gärna redan i maj, så jag får väll se till att det blir ett par dopp till innan hösten kommer, för jag har då bestämt att sommaren ska vara kvar minst till spetember för då börjar jag skolan igen. Det ska bli sjukt spännande och roligt! Jag ser verkligen fram emot att få börja plugga igen. Skoltrött? Jag?! Inte en chans 29 augusti drar skolan igång! 

Men tills dess vad sägs om en sån här sommar?

Sunes  Sommar (1993)
Det är semestertider och det är dags att åka på den årliga semesterresan. Planen var Grekland men plötsligt ändras planen så de fick bli husvagnssemester istället. Inget att klaga på, om man inte är på semester med den struligaste av alla familjer. Familjen Andersson. Alla lika galna, semestrern börjar med att den klantigaste av dem alla får foten överkörd och måste därför gipsa den: Herr Rudolf Andersson. Fru Karin Andersson är allmänt missnöjd med semestern och är besviken på att det inte blev Grekland. Storasyster Anna träffar Leffe på campingen och blir förälskad, mellanbarnet Sune jagar tjejer som alltid och lillebror Håkan ställer till med djävulskap. Kan det bli en bättre sommar?

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: +++++
Miljö: ++ +


En film man då alltid får skratta till. Oavsett humör... behöver jag säga mer än GO Rudolf Andersson!!!!!


Dagens film är tillägnad Sandra Malmgren, tack för tipset! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar