Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 4 augusti 2011

Glädjen en katt ger....

Har haft en mysig dag, efter jobbet bakade jag mina kladdkaksmuffins, sen kom min pappas kusin hit med sin man och sina två små gullungar. Så jag fick fullt upp ett  bra tag att genom att sysselsätta mina kära små sysslingar med massa knasiga lekar som jag inte lekt tidigare, men man lär sig ju något nytt varje dag!!! Underbart söta de är!! :)

Efter det fick jag skynda mig till träningen, slog hastighetsrekord på cykel in till stan ifrån mig idag, 17 minuter! Jag är supernöjd. Kändes bra att få träna eftersom det inte blir så mycket av den varan nu när man jobbar tyvärr.

Imorgon är sista arbetsdagen för denna veckan sen är jag ledig lördag-söndag! Det ska bli superskönt att få vila upp sig!

Glädjen som uppstår när en katt kryper upp hos dig när du ska gå och lägga dig <3
Glädjen som uppstår när min katt möter mig vid grinden varje dag när jag slutat jobbet! <3
Den här katten hade dock inte velat ha hos mig!

The Cat in The Hat


Syskonen Conrad och Sally bråkar jämnt. Conrad ställer alltid till med bekymmer och Sally är en väldigt ordningsam liten flicka.
En dag är syskonen ensamma hemma med endast en guldfisk som sällskap, de regnar och de vill inte gå ut. De har helt enkelt fruktansvärt tråkigt. Sen dyker plötsligt en mystisk katt upp som kan prata och som har en magisk hatt och syskonens värld ställs plötsligt upp och ner. Katten trollar fram den ena otroliga saken efter den andra, men nu är frågan... hur ska de hinna få bort allt innan mamma kommer hem från jobbet?

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++


En rolig familjefilm med knasiga upptåg!
Jag tycker den är helt ok och är rolig att se på när man är på rätt humör (antingen när man själv är på flumhumör eller om man har små barn med sig som skrattar åt kattens galna upptåg)
Ett stort plus för mig är att en av mina favorit barnskådisar är med: Dakota Fanning hon är fantastiskt duktig och jag har sett massor av hennes filmer, så det kommer mer filmer med Dakota vill jag lova! :)

Vi höres imorgon, då jag kommer tillbaks med en ny film, ha det bra tills dess!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar