Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 27 augusti 2011

Glömsk och stressig

Igår var en galen dag, så jag glömde faktiskt helt bort att skriva. Jag började spela sims 3 igen igår! Var galet längesen, men hur kul är det inte? :D Sen på eftermiddagen åkte jag till Julia A sötnosen och förberedde Stinas flyttpresent. En medaljong format som ett hjärta med en ros på (som matchar stinas tatuering). Och där i  satte vi bilder på mig och Julia, så oss ska hon inte får glömma i första taget! Så efter en förförfest hos Julia (som varade lite längre än tänkt) så åkte vi till Stina och sen drog vi ut på stan! Första gången jag var ute på väääldigt länge. Kändes lite skumt, men var kul.
Men kvällen var även mycket vemodig eftersom man vet att imorgon åker söta Stina till Göteborg och då kommer man inte se mycket av henne tyvärrr :(. Men det är ju super att hon kom in på sin drömlinje! :D

Så igår var jag allmänt stressad och lite halvglömsk men det gick ju bra i alla fall, man kom ju hem åtminstone.

En annan person som är totalförvirrad ibland är Bridget Jones

Bridget Jones´s  Dagbok 
Bridget Jones är 32 år och fortfarande singel... hon bestämmer sig för att ta tag i sitt liv, och börjar skriva dagbok. Hon skriver sina nyårslöften, bland annat att gå ner i vikt. Och så klart att hitta sig en karl! Men hur ska hennes nya livsfilosofi fungera?

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: 
+++
Miljö: 
+++



En rolig amerikansk kärlekskomedi, inte riktigt lika förutsägbar som andra och riktigt rolig! Massa knäppa grejer som händer. En film man kan se många gånger om 


Snart kommer ett nytt blogginlägg eftersom jag fick lite klagomål på att jag missade igår ;) så det blir två idag istället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar