Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 3 augusti 2011

Lipsillen

Tjohopp!!
Det är så skönt att ha vänner som man vet alltid finns där... tack till alla er <3
Hmm  kan man gråta ihjäl sig? ja det är frågan

Jag tänkte fortsätta på musikaltemat så jag tänkte nu istället skriva om en av dom musikaler jag skrattar mest till när jag ser.... Cry Baby. haha ja herregud om livet var sånt så skulle allt vara så mycket enklare, få dansa och sjunga och vara allmämt överspelta och lite halvkorkade eller ja mycket korkade haha!!

Cry Baby 
Handlar om ungdomarna Wade Walker och Allison Vernon- Williams. De tillhör två skilda världar Wade aka Cry Baby tillhör raggarna men Allison tillhör medelklassrna.

En äkta Romeo & Julia/ Grease eller någon annan liknande film. Man vet precis hur det ska gå och just därför är den så kul. Det känns som en parodi på den klassiska kärleksfilmen, just därför blir den så himla rolig när alla i filmen börjar spela över. Johnny Depp är ju med snygg som alltid och den väldigt roliga Iggy Pop är även med (som jag såg live på sonisphere 2010). Musiken är underbar och rolig att sjunga med i men som sagt det bästa är att alla spelar över så himla mycket och gör filmen till något extra ordinärt man inte sett tidigare även om man gjort det tusen gånger. Jag rekommenderar klart den här filmen!

Ett stort plus är att Johnny Depp är sjukligt snygg i den här filmen med så man kan titta på den bara därför! ;)

Film: +++++
Handling: ++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++ 
Johnny Depp: ++++

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar