Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 7 augusti 2011

Födelsedagsfirande och ett fiasko?!

Hej, ber om ursäkt över att det inte kom upp något inlägg igår, men jag var på 40-årsfest och var alldeles för trött igår när jag kom hem så jag kunde inte ens komma på en film att skriva om igår.... jag har funderat och funderat över vilken film man skulle kunna välja som kunde relatera till dagen. 
Vi hade en mycket trevlig kväll igår hos vår granne som firade 40 år, det bjöds på massa god mat och många skratt. De hade till och med en bar så där var man och tog sig ett par goda drinkar med. Men jag var sjukligt mätt igår när jag kom hem, första gången jag smakade helgrillad gris.... lite läskigt men gott! :)  

Till höger ser ni mig i min prickiga klänning, den blir min bloggs första "veckans outfit" som jag också ska börja med här på min blogg, så denna veckan blev det en av mina få klänningar dagen till ära. Otroligt att jag kom i den dock eftersom jag har haft den sen jag gick i nian! Men glad blev jag för fin är den :) 
Eftersom jag inte brukar ha klänning på mig kände jag mig lite ovan... men förhoppningsvis var jag inget fiasko ;)



    
Fyra födelsedagar och ett fiasko!                                                                                                                      


 Eva och Adam har varit tillsammans i tre år, de sitter i princip ihop och har gjort allt tillsammans de senaste tre åren. Men Eva har börjat fundera på om Adam verkligen är rätt kille eller om hon går miste om mycket här i livet.... för hur vet man om det är rätt kille om det har slutat pirra i kroppen?

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

En mycket söt film som man nog uppskattar mycket om man följde tv-serien när den gick på tv med! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar