Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 31 augusti 2011

School and cinema!

Hej jag ligger ju ett blogginlägg efter så det får bli två idag istället. Om jag hinner haha! Ytterligare två timmar i skolan idag och ytterliggare två imorgon. Sen träffade man sötis Julia, hon kom till BTH och mötte upp mig den sötnosen, vi skulle ju faktiskt på dejt så det var ju inte mer än rätt, eller vad säger du Julia? ;) Så det blev lite mat på stan och sen köpte vi biobiljetter och så kom Louise med, henne hade man inte sett på ett tag nu! Hihi hon har ju bara seglat hela sommaren ^^. Lite avis är man! Så idag blev det en ny svensk film på bio som är inspelad här i krokarna så man kände ju igen sig ibland. Så det var ju extra kul

Försvunnen (2011)
Malin vill komma bort från allt! Hon bestämmer sig för att flytta iväg från familjen efter en familjetragedi. Hon kör oavbrutet en längre tid och blir tillslut trött och bestämmer sig för att pausa lite. Då plötsligt blir hon överfallen av en man och sedan vaknar hon upp i en källare mitt ute i skogen. Var är hon och va ska hon göra?

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: 
++++
Miljö: 
+++



Riktigt obehaglig film, man sitter och blir irriterad till supernervös, till hyperventilernade till.... ja ni förstår grejen! Trevligt med en svensk film som verkligen lyckas med att höja upp stämningen utöver det vanliga. Filmen påminnde dock om många andra amerikanska filmer så som t.ex. Blood Trails. Men fortfarande kanonbra. Jag har sett lite för mycket skräck för att bli riktigt rädd, det ska mycket till (men ja det händer). Men jag säger bara det, det fanns många som satt ihop-kurade och rädda under denna filmen.

En miss som nog bara folk från Karlskrona märker är att hon från början kör mot Nättraby och Grönadal. Och när hon sen stannar till första gången är hon i Jämjö och säger att hon har kört 20 mil.... liten miss.

Någoot som var extra kul var att Julås bygg nämndes! Där jag har praoat en gång tiden och en kul grej till är att i eftertexten stod det att det var Sara Höglind som är GPS-rösten och jag undrar om inte det är min sånglärare från gymnasiet som har varit där och busat till det lite!

Ett sista ord Kjell Berqvist har varit vidrig i andra filmer men aldrig som i denna! usch! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar